سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در مسجدالاقصی شد

سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در مسجدالاقصی شد
شنبه 27 فروردين 1401 - 13:16

دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر لزوم حفظ وضعیت تاریخی فعلی مسجد‌الاقصی، خواهان توقف درگیری‌ها بین نیروهای متجاوز صهیونیست و فلسطینی‌ها در این مکان مقدس شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (جمعه) از درگیری‌های روز جمعه در مسجدالاقصی بین نظامیان متجاوز صهیونیست و فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با ورود غیرقانونی آنها داشتند، ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار اقدامات تحریک‌آمیز برای جلوگیری از وخامت اوضاع شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، دوجاریک در بیانیه خود از جانب دبیرکل سازمان ملل گفت: «دبیرکل سازمان ملل عمیقاً درباره وخامت اوضاع امنیتی در قدس نگران است....توقف اقدامات تحریک‌آمیز در کوه معبد (حرم شریف قدس) برای جلوگیری از تنش‌های بیشتر ضروری است». طبق این گزارش، گوترش همچنین خواستار حفظ وضعیت موجود در اماکن مقدس قدس شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی، صبح روز گذشته (جمعه)، به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی را مجروح و آن‌ها را دستگیر کردند که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای تاکید کرد: «اسرائیل با نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، به اشغال غیرقانونی و الحاق مستمر سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد».

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌ها روز جمعه در مسجدالاقصی، خواستار حفظ وضعیت تاریخی این مکان مقدس شد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر سرکوب معترضان فلسطینی در مسجدالاقصی، جلسه‌ای را با مقام‌های امنیتی برای بررسی این درگیری‌های تشکیل داد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، حداقل ۱۵۰ فلسطینی مجروح شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها