بیانیه حزب‌الله درباره یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

بیانیه حزب‌الله درباره یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی
شنبه 27 فروردين 1401 - 17:33

جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، این اقدام را به‌شدت محکوم کرد.

العالم - لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان، ظهر امروز (شنبه)، در ارتباط با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بیانیه‌ای صادر کرد.

حزب‌الله اعلام کرد:‌ «ما به‌شدت یورش نظامیان رژیم اشغالگر به صحن‌های مسجد الاقصی، تعرض وحشیانه آن‌ها به نمازگزاران و اقدامات خصمانه‌شان علیه مردم قدس و شکنجه و تخریب دارایی‌هایشان را محکوم می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما همبستگی خود را با مردم انقلابی فلسطین در قدس اشغالی که از حرمت مسجد الاقصی دفاع می‌کنند، ابراز می‌کنیم و به شجاعت آن‌ها و تقابل قهرمانانه‌شان با ماشین ترور اسرائیل درود می‌فرستیم».

گروه مقاومت لبنان اضافه کرد: «اقدام نیروهای رژیم اشغالگر هتک خطرناک حرمت مسجد الاقصی بود که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرد و آزادگان جهان را تحریک نمود».

حزب‌الله در پایان همچنین از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و کشورهای عربی و اسلامی خواست که به فریضه دینی و اخلاقی خود در قبال این اقدامات تروریستی و به منظور حمایت از مردم قدس عمل کنند.

قدس اشغالی به ویژه مسجد الاقصی دیروز (جمعه، ۱۵ آوریل) شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نمازگزاران فلسطینی با مأموران صهیونیست بود، به طوریکه همچون رمضان سال گذشته نیروهای اشغالگر وارد صحن مسجدالاقصی شدند و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای فلسطینیانی را که برای ادای نماز به مسجد الاقصی آمده بودند، «اغتشاشگر» خواند و اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها را دستگیر کرده است.

با این حال، منابع رسمی فلسطین شمار فلسطینیان بازداشت‌شده را دست‌کم ۴۰۰ نفر اعلام کردند. سازمان هلال احمر فلسطین خبر داد که در درگیری‌های روز گذشته با نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۵۲ فلسطینی مجروح شده‌اند.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته اعلام کرد که ۸ نظامی صهیونیست در درگیری با جوانان فلسطینی مجروح شده‌اند که سه نفر از آن‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها