عربستان و کویت هم حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کردند

عربستان و کویت هم حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کردند
شنبه 27 فروردين 1401 - 12:59

وزارت امور خارجه کویت و عربستان طی بیانیه های جداگانه ای حمله رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی را که به زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نمازگزار و دستگیری ۴۵۰ فلسطینی دیگر منجر شده است، محکوم کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پس از واکنش های جهانی و محکومت کشورها و گروه های اسلامی به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی در یوروش به مسجدالاقصی و کشتار و زخمی کردن فلسطینیان، بالاخره وزارت امور خارجه عربستان طی بیانیه ای حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی، بستن دروازه‌های آن و حمله به نمازگزاران در داخل مسجد و صحن‌های بیرونی آن را محکوم کرد.

در این بیانیه، همچنین تشدید تنش‌ها در مسجد الاقصی، هتک حرمت آشکار ساحت مقدس مسجدالاقصی و جایگاه آن در جهان اسلام، نقض همه قطعنامه‌ها و میثاق‌های بین‌المللی مربوطه عنوان شده است.

همچنین عربستان از جامعه بین المللی درخواست کرده تا "نقش خود را در قبال محکوم کردن نیروهای اشغالگر اسرائیل و لزوم تقبل مسئولیت تداوم جنایات و تجاوزات این رژیم علیه مردم بی دفاع فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آنها و از بین بردن فرصت دستیابی به صلح در خاورمیانه ایفا کند".

در همین حال وزارت امور خارجه کویت نیز در بیانیه ای که در حساب کاربری رسمی خود در توییتر منتشر کرد، حملات روز جمعه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را تشدید خطرناک و نقض آشکار تمامی کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی و نشانه دامن زدن به افراط ‌گرایی و خشونت و تضعیف ثبات منطقه دانست.

کویت در بیانیه خود از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت خواست تا "مسئولیت خود در زمینه حفاظت از مردم برادر فلسطین و اماکن مقدس آنها و مهار حملات نیروهای اشغالگر اسرائیل به عهده بگیرد".

در همین رابطه، "مرزوق الغانیم"، رئیس مجلس ملی کویت نیز گفت: آنچه در مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد گواهی آشکار بر بی اعتباری همه بیانیه‌ها و مباحث سیاسی ۳۰ سال گذشته در این حوزه است، همه اینها صلح دروغین و ادعاهایی بی پشتوانه از همزیستی غیرواقعی در سایه به اصطلاح نظم نوین بین المللی است.

وی افزود: این تحولات گواه زنده بودن مبارزه و مقاومت، حمایت و همبستگی بوده و واژگان کلیدی برای احقاق حقوق ذاتی ملت فلسطین است.

الغانیم در عین حال تاکید کرد: ما نباید از هیچ تلاشی، حتی نمادین، برای پیشبرد آرمان ملت فلسطین و همبستگی با برادران خود در سطح بین الملل و حمایت روزانه از ساکنان (فلسطینی) سرزمین های اشغالی خود کوتاه بیاییم. باید از هر راهی برای افشای اعمال کثیف اشغالگران در همه مجامع استفاده کنیم.

هلال احمر فلسطین بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند که حال شمار از مجروحان وخیم گزارش شده است. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها حکایت دارد.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن دهها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش کشورهای اسلامی، گروه ها و شخصیت های بین المللی روبه رو شده است.

پربیننده ترین خبرها