مسکو: اسرائیل از بحران اوکراین برای منحرف کردن جامعه بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند

مسکو: اسرائیل از بحران اوکراین برای منحرف کردن جامعه بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند
شنبه 27 فروردين 1401 - 17:39

در ادامه تشدید تیرگی در روابط تل آویو و مسکو، وزارت خارجه روسیه، رژیم صهیونیستی را به سوءاستفاده از بحران اوکراین برای منحرف کردن تنش‌ها در فلسطین اشغالی متهم کرد.

العالم _ روسیه

وزارت خارجه روسیه از اظهارات ضد روسی «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دفاع از رای تل آویو برای تعلیق عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه بیانیه لاپید را بعد از رای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه مسکو «تاسف آور» خواند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد «ما به بیانیه تهاجمی یائیر لاپید توجه کردیم؛ اظهارات وزیر خارجه اسرائیل مایه تاسف است و آن را رد می‌کنیم».

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود، این اقدامات رژیم صهیونیستی را تلاشی ضعیف برای سوء استفاده از بحران اوکراین و منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از یکی از قدیمی ترین تنشهای حل نشده این رژیم خواند.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا تحت فشارهای آمریکا و کشورهای غربی عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین به حالت تعلیق درآورد.

اسرائیل در همراهی با آمریکا به این پیشنهاد رای مثبت داد و آشکارا مواضع ضدروسی گرفت.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که پیش از این، عملیات نظامی روسیه در اوکراین را هم محکوم کرده بود، در بیانیه خود بعد از رای گیری مدعی شد کشتار مردم بیگناه اوکراین و غیرنظامیان دلیل رای مثبت این رژیم در مجمع عمومی بوده است.

روابط مسکو و تل آویو بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مواضع ضد روسی رژیم صهیونیستی به تیرگی گرویده است.

روسیه به خشونتهای نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی که روز جمعه اتفاق افتاد، نیز واکنش نشان داد و اعلام کرد «اسرائیل با نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، به اشغال غیرقانونی و الحاق مستمر سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد».

تنش های مسکو و تل آویو در حالی شدت گرفته است که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به مسکو و کی‌یف سفر کرد تا میان دو کشور میانجیگری کند اما اقدامات وی با شکست مواجه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها