خالد مشعل: قهرمانان قدس، پیشگامان امت در دفاع از مسجدالاقصی هستند

خالد مشعل: قهرمانان قدس، پیشگامان امت در دفاع از مسجدالاقصی هستند
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 12:27

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج، از قهرمانان فلسطین که با عملیات‌های استشهادی خود و حمایت از مسجد الاقصی، جایگاه ویژه ای به این مسجد در قلب همگان بخشیدند، قدردانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خالد مشعل» در همایش «مسجد الاقصی و جایگاه آن نزد امت» در «دوحه» پایتخت قطر گفت: قهرمانان قدس پیشگامان امت در دفاع از مسجد الاقصی هستند و کاری کردند که همه امت به مسجد مبارک الاقصی افتخار کند.

وی افزود: فکر کنید که صهیونیست ها در مقابل «قبه الصخره» یا محوطه های مسجد الاقصی قربانی می کردند؟ آن وقت ما چه حرفی داشتیم و چه چیزی می توانستیم در مورد مسجد الاقصی بیان کنیم.

تلاش برای آرام سازی اوضاع
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که وزیر امور خارجه قطر در تماس با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش و درگیری ها نیست و ما نیز اعلام کردیم که غزه هم به دنبال جنگ و درگیری نیست، اما با این حال وظایف و مسئولیت هایی دارد و تجاوز علیه قدس باید متوقف شود.

خالد مشعل افزود: هنیه به وزیر خارجه قطر ابلاغ کرده که قربانی کردن صهیونیست ها در داخل مسجد الاقصی مطلقا ممنوع است و این رژیم حق حمله به جنین را ندارد و باید همه بازداشت شدگان در مسجد الاقصی نیز آزاد شوند.

مشعل همچنین خواستار بکارگیری فشار سیاسی از سوی تمامی احزاب، جریان ها و رسانه ها برای حمایت از قضیه فلسطین شد.

وی در عین حال بر ضرورت مبادرت به اقدامات فرهنگی و رسانه ای جهت بسیج امت برای حمایت از قضیه فلسطین تاکید کرد.

تقسیم مسجد الاقصی
این مقام حماس اظهار داشت که دشمن صهیونیستی به دنبال وحدت و یکپارچگی ملت و مقاومت فلسطین و البته فشارهای سیاسی، فعلا به طور موقت از طرح های شوم خود عقب نشسته است.

مشعل خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی درصدد سیطره دینی بر مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان است که بخش اصلی این طرح، قربانی کردن یهودیان مقابل قبه الصخره است که ملت فلسطین این توطئه را ناکام گذاشته است.


مشعل تصریح کرد که دشمن صهیونیستی تلاش می کرد غزه را از دیگر بخش های فلسطین جدا کند و از اختلافات داخلی فلسطینیان بهره برداری کرده و اجلاس خفت بار اخیر در النقب و پشت کردن برخی کشورهای عربی به ملت فلسطین و گمان دشمن به اینکه می تواند علیه فلسطینیان دست به هر جنایتی بزند، کاملا این رژیم را به اشتباه برد و ملت فلسطین در میدان نبرد کاملا متحد و یکچارچه است.

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی هرگز نمی تواند طرح تقسیم مسجد الاقصی را همانند حرم ابراهیمی در الخلیل اجرا کند.
مشعل افزود: دشمن صهیونیستی گزینه راه حل تشکیل دو کشور را به نابودی کشاند و درهای هرگونه مذاکره سیاسی با تشکیلات خودگردان را بسته و می خواست غزه را از کرانه باختری جدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که مواضع رسمی در قبال قضیه فلسطین این بار خوب بود، اما باز هم برخی موضع مشخصی در این زمینه نگرفتند.

مشعل با قدردانی از موضع دوحه (در خصوص مساله فلسطین) تاکید کرد که قطر هیچ وقت پشت ما را خالی نکرده است و همیشه حامی ما بوده است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها