چرا امسال صهیونیست‌ها نسبت به گذشته وقیح‌تر شده‌اند؟

چرا امسال صهیونیست‌ها نسبت به گذشته وقیح‌تر شده‌اند؟
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 19:13

خبر: در آستانه روز جهانی قدس تقریبا هیچ روزی بدون مداخله و کشتار و مجروحیت و ضرب و شتم فلسطینیان به ویژه در قدس شریف سپری نشده و نمی‌شود.

تحلیل:

- در حالی که در سال 2020 امارات، بحرین، سودان و مغرب بشکل رسمی روابطشان را با اسرائیل عادی کردند حکام دیگر کشورهای مسلمان هم کوشیدند تا کم‌کم از حمایت ملت فلسطین فاصله بگیرند و ادامه این روند کار را به‌جایی رساند که در اولین روز ماه رمضان امسال و بعد از عملیات شهید "رعد" در تل‌آویو حتی ترکیه یعنی داعیه‌دار پرچمداری مساله فلسطین و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان این عملیات را محکوم کردند. بدیهی است در چنین شرایطی انگیزه صهیونیست‌ها برای خاموش کردن صدای فلسطین مضاعف شود.

- امسال در شرایطی به استقبال روز قدس می‌رویم که فشار اسرائیل بر فلسطینیان بیش از هر زمان دیگری است. از ماجرای تلاش رژیم برای آواره کردن و کوچ دادن اجباری فلسطینیان از "شیخ جراح" و "النقب" که بگذریم حملات مداوم و پرحجم شبانه نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران و زائرین بیت المقدس بیش از پیش جلوه‌گری می‌کند. بنظر می‌رسد برای بررسی دلایل افزایش این وقاحت تاریخی باید به چند اتفاق مهم بویژه در طول ماه‌های اخیر توجه ویژه کرد.

اول: شراکت نظامیان صهیونیست درمسائل امنیتی و نظامی بحرین.
دوم: حضور رسمی هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی درترکیه.
سوم: افزایش تجارت دولت‌های اخیرا سازش کرده با رژیم (مبتنی بریک آمار طی ماه‌های اخیر بالغ بر 800 میلیون دلار رقم تجارت فی مابین بوده است)
چهارم: تشدید دریافت کمک های فنی، جاسوسی، نظامی و آموزشی امارات و سعودی از اسرائیل در جنگ یمن
پنجم: برگزاری جشنواره های موسیقی اسرائیلی طی روزهای اخیر در مصر و قبل از آن تعمیق تبادلات فرهنگی-سیاحتی مابین برخی کشورهای عربی با اسرائیل و بویژه ازناحیه امارات و بحرین.

نکته جالب توجه خبری است که طی روزهای اخیر رسانه ای شده و حکایت از بررسی طرحی برای اختصاص یک محله به صهیونیست‌ها در دل دبی دارد. همه اینها درکنار تبادلات اقتصادی ویژه مصر واردن بر سر مقولاتی چون آب و انرژی و... می‌تواند پرده ازچرایی فزونی گرفتن وقاحت صهیونیست‌ها در حمله به مسجد الاقصی در آستانه روز قدس امسال بردارد.

- در کنار این دلایل بنظر می‌رسد رژیم در سایه تمرکز بیش از اندازه افکار عمومی جهانی بر مساله اوکراین فرصت را برای تجاوز به فلسطینیان بیش ازهرزمان مغتنم یافته است.

- و بالاخره فعال شدن همه مبارزان فلسطینی در داخل اراضی 48، قدس شریف، اردوگاه‌ها و کرانه باختری در کنار حیرت و سرگردانی حاکم بر رژیم در مواجهه با گونه های جدیدی از مقاومت بدون آنکه در شمار گروه‌های مطرح مبارز قرارداشته باشند رژیم را به این جمع بندی رسانده است تا با تشدید عملیات پیشگیرانه گونه‌ای ضمانت برای عدم سرکشی وطغیان نیروهای جدیدا فعال شده در میدان فلسطین بیابد.فراموش نکنیم شهید رعد عامل عملیات تل‌آویو به لحاظ تعلق گروهی درشمار شاخه نظامی فتح قرار داشت.

پربیننده ترین خبرها