شلیک نظامیان پاکستان به معترضان افغانستانی ۸ زحمی برجای گذاشت

شلیک نظامیان پاکستان به معترضان افغانستانی ۸ زحمی برجای گذاشت
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 19:11

منابع محلی در ولایت نیمروز افغانستان روز دوشنبه گفتند که مرزبانان پاکستانی بر روی معترضان افغانستانی در این ولایت تیراندازی کرده و ۸ تن از آنها را زخمی کردند.

العالم ـ آسیا

روزنامه اطلاعات امروز افغانستان به نقل از یک منبع محلی که خواسته نامش فاش نشود، گزارش داد که شماری از ساکنان نیمروز امروز (دوشنبه، ۲۹ فروردین) در امتداد خط دیورند در اعتراض به تیراندازی اخیر پاکستان به روی شهروندان افغانستان، تظاهرات کرده بودند.

براساس این گزارش، ۳ روز قبل منابع محلی همچنین خبر داده بودند که نظامیان پاکستانی در نزدیکی خط دیورند بر روی شهروندان افغانستان شلیک کرده‌اند که در نتیجه‌ آن یک نفر جان باخته است.

به گفته‌ این منبع، در تیراندازی امروز نظامیان پاکستانی به روی معترضان افغانستانی دست‌کم ۸ نفر زخمی شده‌اند. این تیراندازی در مناطق «چاغی» و «نوکندی» ولایت نیمروز رخ داده است.

این منبع گفت که زخمیان به بیمارستان نیمروز انتقال داده شده‌اند.

پاکستان اخیرا مناطقی را در ولایت‌های خوست و کنر هم هدف قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی است که تنها در حملات هوایی پاکستان به چهار روستا در شهرستان «سپیره» خوست، دست‌کم ۴۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان جان باخته‌اند. منابع مستقل تاکنون این آمار را تأیید نکرده‌اند.

در ولایت کنر منابع محلی می‌گویند که در حملات توپخانه‌ای پاکستان در ولسوالی شلتن این ولایت، هم ۶ نفر از جمله یک زن و ۵ کودک جان باخته‌اند. برخی از ساکنان محل می‌گویند که این حملات توسط هواپیما انجام شده است.

به گزارش ایرنا، حکومت سرپرست طالبان این رشته حملات پاکستان را «ظالمانه» خوانده و قویاً تقبیح کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در تویتی هشدارآمیز از پاکستان خواسته است که «دیگر چنین اشتباهی» را تکرار نکند.

حکومت پاکستان اما تاکنون حملات به اهداف غیرنظامی در خاک افغانستان را تأیید نکرده و در عین حال به طالبان «درباره‌ پناه‌دادن به شبه نظامیان طالبان پاکستانی» در افغانستان هشدار داده‌ است.

وزارت خارجه‌ پاکستان اعلام کرد که «تروریست‌ها با مصونیت از مجازات از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌ها در داخل پاکستان استفاده می‌کنند».

پربیننده ترین خبرها