شکاف در دولت ائتلافی پاکستان؛ احزاب خواهان برگزاری فوری انتخابات شدند

شکاف در دولت ائتلافی پاکستان؛ احزاب خواهان برگزاری فوری انتخابات شدند
سه شنبه 30 فروردين 1401 - 12:22

در پی درخواست برگزاری انتخابات فوری و سراسری از سوی رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان و رهبر اپوزیسیون پارلمان که برکناری «عمران‌خان» از قدرت را کلید زدند، سایر احزاب بزرگ پاکستان نیز خواستار برگزاری انتخابات شدند.

العالم - اسیا

در پی درخواست برگزاری انتخابات فوری و سراسری از سوی مولانا «فضل‌الرحمان» رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان و رهبر اپوزیسیون پارلمان که برکناری «عمران‌خان» از قدرت را کلید زدند، سایر احزاب بزرگ پاکستان نیز خواستار برگزاری انتخابات شدند.

روز گذشته «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر اپوزیسیون در پارلمان پاکستان و متحد «شهباز شریف» خواهان برگزاری انتخابات فوری در این کشور شد.

وی گفت: این موضع ما نیست که بی جهت قدرت را طولانی کنیم؛ ما نیاز به انتخابات فوری داریم. مصلحت هم حدی دارد، این وظیفه ماست که اعتماد را به ملت برگردانیم.

رئیس جمعیت علمای اسلام شاخه فضل‌الرحمن در ادامه گفت: ما بر موضع خود ایستاده ایم اما مصلحت حدی دارد، از مجالس استفاده کنید و اصلاحات انتخاباتی انجام دهید.

در همین راستا، زمزمه‌های درخواست برگزاری انتخابات فوری حتی از درون حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف نیز بلند شده است.

«خواجه‌آصف» یکی از اعضای ارشد این حزب در این زمینه گفت: ما را به خاطر خیانت و دولت وارداتی مورد تمسخر قرار می دهند. راه حل این است که افکار عمومی و نظر همه مردم اخذ شود. همه باید برای یافتن راه حلی برای این چالش ها با یکدیگر همکاری کنند.

از سوی دیگر «بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم پاکستان نیز با استقبال از برگزاری انتخابات سراسری و فوری در این کشور اعلام کرد نامزدهای این حزب برای این دوره از انتخابات نیز در نظر گرفته شده‌ و دیگران نیز برنامه‌های خود را مطرح کنند.

حزب قومی وطن نیز خواستار برگزاری انتخابات فوری در پاکستان شده است.

مقامات حزب قومی وطن اعلام کردند هنوز تصمیم نگرفته‌اند که بخشی از کابینه فدرال شود و راه حل در انتخابات زودهنگام است.

به گزارش فارس؛ اپوزیسیون پارلمان پاکستان متشکل از حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف به ریاست «شهباز شریف»، جمعیت علمای اسلام شاخه فضل‌الرحمن به ریاست «مولانا فضل الرحمن»، حزب مردم پاکستان به ریاست «آصف علی زرداری»، حزب متحده قومی، حزب ملی بلوچستان و چند حزب دیگر بود که با استفاده از رأی عدم اعتماد، دولت حزب تحریک انصاف به ریاست «عمران خان» را از قدرت کنار زدند.

در حال حاضر عمران‌خان نیز با برپایی تجمعات گسترده در این کشور خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام است.

از سوی دیگر، اکسپرس نیوز گزارش داد پس از موفقیت در رای عدم اعتماد به عمران خان، اختلافاتی در مورد توزیع پست ها در دولت جدید پدیدار شده و در این زمینه، اختلافات عمده ای مشاهده می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها