عادی سازی به سبک بن سلمان؛

واکنش رسانه های سعودی به وحشی‌گری صهیونیست‌ها: سکوت!

واکنش رسانه های سعودی به وحشی‌گری صهیونیست‌ها: سکوت!
سه شنبه 30 فروردين 1401 - 22:55

عادی سازی با رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی ابعاد مختلفی را از قبیل رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی به خود گرفته است، البته با بررسی دقیق آن پرواضح است که این سازش صرفا معامله دو سر برد برای رژیم اشغالگر و برای کشورهای سازشگر نتیجه ای جز ذلت نداشته است.

العالم درگوشی

گروهی از کشورهای عربی، به جای بازپس گرفتن حقوق غصب شده فلسطینیان، با عادی سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل در خاری و ذلت فرو رفتند که این روند با مصر و ریاست سادات و توافق سازشکارانه کمپ دیوید آغاز شد، رئیس جمهور وقت مصر هزینه های گزافی را با حذف فیزیکی خود توسط نیروهای مصری در یک رژه نظامی پرداخت.

کشورهای که شتابان به سوی عادی سازی پنهان یا آشکار با رژیم نامشروع وارد شدند، پشت سر هم با شکست‌های تحقیرآمیز روبرو می شوند، رژیمی که توسط کشورهای استکباری از جمله بریتانیای پیر تشکیل شده و آمریکا نیز از اقدامات این رژیم که نقش حیاتی در حفاظت از منافع این کشورها و سرمایه گذاری آنها در منطقه نفت خیز و معدن خیز حمایت می کند.

کشورهای نفت خیز و ثروتمند از جمله کشورهایی هستند که به دلیل ترس از دست دادن جایگاه عربی خود و ترس از دست دادن تاج و تخت خود توسط کشورهای استکباری در صورت عادی نکردن روابط، پنهانی در صدد عادی سازی روابط بر آمدند و به جای کمک به فلسطینی ها برای آزادسازی سرزمین هایشان، سکوت کرده و به ضرر حقوق غصب شده فلسطینی ها، پنهانی به عادی سازی روی آوردند اما به سلطه استکبار وفادار بوده و حتی از موجودیت غیرقانونی رژیم صهیونیستی دستکم در رسانه ها حمایت می کنند.

در جريان افزايش وحشی گری اسرائيل در دوره اخير و دوره هاي قبل، در رسانه هاي اين كشورها پنهان و آشکار هيچ نشانه يا محكوميتي از رويكرد وحشيانه و بربريت اسرائيل و پافشاري در نقض حقوق بشر از طريق تجاوز به فلسطینانی از جمله حمله سحر گاهی امروز و حمله جنگنده های اشغالگران به نوار غزه و هم چنین حملات روزهای گذشته به فلسطینیان در البلده قدیم درقدس اشغالی دیده نشد.

عادی سازی رسانه ای مبهم

می گویند «سکوت علامت رضاست» و «سکوت کننده در برابر حق، شیطان گنگ است.» از این دو مثال می توان به سرعت به اهداف و مقاصد رسانه های سعودی علیه مساله فلسطین و چشم پوشی از دردها و آرزوهای صاحبان این سرزمین و سلاح های تخریب و ترساندن غیرنظامیان بی دفاع توسط رژیم نژادپرست اسرائیل پی برد.

عادی سازی رسانه ای به شیوه بن سلمان

بن سلمان مسیر غریب را در پیش گرفته است. از یک سو مبارزان مقاومت را که در صدد آزادسازی سرزمین خود از چنگال این رژیم نامشروع هستند را متهم می کند در حالی که چشم خود را بر تروریسم واقعی جنایتکاران دولت اشغالگر می بندد.

امروز نیز در پی حمله هوایی به غزه و با پیگیری ساده رسانه های سعودی، در شرایطی که رسانه های سعودی همه اخبار عربی، منطقه ای و بین المللی را پوشش می دهند، هیچ نشانه ای از تخلفات اسرائیل نخواهیم یافت.

به عنوان مثال، با نگاهی به صفحه اصلی وب سایت کانال (العربیه) که توسط عربستان سعودی مدیریت، تامین مالی و نظارت می شود، درخواهید یافت که هیچ اشاره ای به تجاوز اسرائیل به نوار غزه نشده است، گویی هیچ اتفاقی در فلسطین اشغالی نیفتاده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها