یونیسف از کشته شدن ۲۰ کودک در حملات هوایی پاکستان به افغانستان خبر داد

یونیسف از کشته شدن ۲۰ کودک در حملات هوایی پاکستان به افغانستان خبر داد
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 12:34

نماینده‌ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در حملات هوایی ارتش پاکستان به ولایات‌ کنر و خوست، ۲۰ کودک کشته شده‌اند.

العالم ـ آسیا

پس از گذشت یک هفته از حملات هوایی پاکستان به مناطقی در ولایت‌های کنر و خوست، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تأیید کرد که دستکم ۲۰ کودک در ساعات اولیه این حملات کشته شدند.

«محمد آگ آیوا»، نماینده یونیسف در افغانستان به‌تازگی گفته است، این کودکان در حالی که خواب بوده‌اند هدف حملات هواپیماهای پاکستانی قرار گرفته و در خانه‌ها جان باخته‌اند.

طبق آمار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، در ولایت خوست 12 دختر و 3 پسر و در ولایت کنر نیز 3 دختر و 2 پسر کشته شده‌اند.

آیوا افزود: «ما از این فاجعه بی‌مورد شوکه و اندوهگین هستیم.»

این مسوول یونیسف در افغانستان تأکید کرده است که خشونت علیه کودکان در همه اشکال آن باید متوقف شود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد به‌صورت جدی از طرف‌ها خواسته است که طبق قوانین بین‌المللی، از آسیب رساندن به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند و هر کاری که در توان دارند برای حفظ امنیت کودکان در همه حال انجام دهند.

به گزارش فارس، در حملات هوایی جمعه‌شب، ۲۶ فروردین پاکستان بر روستاهایی در ولایات خوست و کنر طبق آمار ابتدایی دستکم ۵۰ تن از جمله کودکان و زنان کشته شدند.

این حملات واکنش‌های گسترده‌ای را در پی‌داشت. نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل در پی این حملات، از شکایت افغانستان علیه پاکستان در شورای امنیت خبر داد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان پیشتر در توئیتی هشدارآمیز از پاکستان خواسته بود که «دیگر چنین اشتباهی» را تکرار نکند.

حملات پاکستان اعتراضات شهروندان افغانستان را نیز در پی داشت و آنان این حملات را تجاوز به خاک افغانستان خواندند.

پربیننده ترین خبرها