آنچه در فلسطین می گذرد، انگیزه‌ای قوی برای آزادی فلسطین است

پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 18:20

صاحب نظران معتقدند آنچه در فلسطینی می گذرد، انگیزه‌ای قوی برای مردم و جوانان فلسطینی است تا سرزمین خود را آزاد کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

حمزه البشتاوی، نویسنده و پژوهشگر سیاسی در گفتگو با شبکه العالم تصریح کرد آنچه در سرزمین‌های فلسطینی و به ویژه در مسجد الاقصی می گذرد، انگیزه‌ای به مردم و جوانان فلسطینی می‌دهد تا ماشه را بکشند، زیرا هم اکنون اتحاد هم در میدان و هم در سراسر جغرافیای سرزمین فلسطین تجسم یافته است.

البشتاوی گفت اتفاقاتی که مشاهده می کنیم، منحصر به شهر قدس نیست بلکه در سراسر سرزمین فلسطین در حال رخ دادن است هرچند مرکز آن مسجد مبارک الاقصی است که خط تماس و درگیری محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه صحنه کنونی موجب بسیج فلسطینیان و درگیری گسترده آنان با اشغالگران می شود، افزود دستگاه امنیتی و کل دولت صهیونیستی که ایده شهرک نشینی و تجاوز به مسجد الاقصی را در سر می پرورانند، از تحولات اخیر به شدت نگران شده اند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد دولت اشغالگر در ظاهر مدعی جلوگیری از راهپیمایی پرچم و اقدام شهرک نشینان به ذبح قربانی در مسجد الاقصی است اما در واقع از چنین اقداماتی حمایت می کند.

وی افزود ما هم اکنون شاهد مقاومت و انتفاضه فلسطینیان هستیم و این، صحنه اتحاد ملی بین جوانان فلسطینی بدون در نظر گرفتن نامگذاری ها را نشان می دهد از گردان های سرایا القدس گرفته تا گردان های شهدای الاقصی و دیگر گروه هایی که مایه افتخار فلسطینیان هستند.

حمزه البشتاوی تاکید کرد اتحاد هم اکنون هم در میدان و هم در جغرافیای فلسطین تجسم یافته است، اتحاد بر سر انتفاضه آنگونه که جنبش های جوانان را در شهرهای يافا، اللد، الرمله و در همه مناطق 48 می بینیم، ما شاهد رویارویی، دفاع از مسجد الاقصی، برپایی تظاهرات و پرتاب سنگ نه فقط در کرانه باختری و نوار غزه بلکه در مناطق 48 هستیم.

پربیننده ترین خبرها