ارجاع پرونده دروغگویی جانسون به کمیته مجلس عوام

ارجاع پرونده دروغگویی جانسون به کمیته مجلس عوام
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 21:51

طرح حزب کارگر درباره رای گیری به منظور بررسی دروغگویی نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور به رای گذارده شد و رای آورد.

العالم - اروپا

طرح حزب کارگر درباره رای گیری به منظور بررسی "دروغگویی" بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز در مجلس عوام این کشور به رای گذارده شد و رای آورد.
در نشست نمایندگان مجلس عوام که ساعت‌ها به طول انجامید، عملا رسیدگی به پرونده دروغگویی نخست وزیر انگلیس به کمیته‌ای در مجلس عوام انگلیس سپرده شد.

نخست وزیر انگلیس، همسرش، وزیر خزانه داری و ده‌ها نفر دیگر از کارکنان دفتر نخست وزیری انگلیس، به جرم شرکت در مراسم جشن در دوران قرنطینه، جریمه شده اند. نخست وزیر انگلیس در نشست روز چهارشنبه مجلس انگلیس گفت مبلغ جریمه ۵۰ پوندی را پرداخت کرده است و از مردم پوزش می‌خواهد.
اکنون که طرح حزب کارگر در مجلس انگلیس تصویب و برای رسیدگی، به کمیته " امتیازها" ارجاع داده شد، آن کمیته در صورت عمدی بودن دروغگویی نخست وزیر، می‌تواند عضویت وی را در مجلس معلق سازد.

به نوشته روزنامه دیلی میرور، ۴ عضو کمیته "امتیازها" از مجموع ۷ عضو، نمایندگان حزب حاکم محافظه کارند و قطعا مانع رسیدگی به آن موضوع خواهند شد که ممکن است ماه‌ها به درازا بکشد.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها