عربستان ۵۰ میلیون دلار به اردن کمک کرد

عربستان ۵۰ میلیون دلار به اردن کمک کرد
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 10:15

وزارت دارایی عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد که چهارمین بخش از کمک مالی عربستان به اردن به ارزش ۵۰ میلیون دلار در اختیار دولت امان قرار گرفت.

العالم - عربستان - جهان اسلام

به نقل از خبرگزاری "واس" عربستان، این اقدام در راستای اجرای دستور سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و ولیعهد آن در کنفرانس سال ۲۰۱۸ در مکه صورت می گیرد که عربستان، امارات و کویت موافقت کردند که بسته‌ای از کمک‌های اقتصادی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را در اختیار دولت امان قرار دهند.

از جمله این کمک‌ها می توان به حمایت سالانه کشورهای سه گانه از بودجه بندی اردن به مدت ۵ سال؛ یعنی هر سال ۵۰ میلیون دلار باشد.

شرکت‌کنندگان در «نشست مکه» که به دعوت پادشاه عربستان سعودی در خردادماه ۱۳۹۷ با هدف بررسی راهکارهای حل بحران اقتصادی در اردن برگزار شد، با کمک مالی به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار به اردن موافقت کرده بودند.

در پایان نشست سه کشور کویت، امارات و عربستان تصمیم گرفتند بسته کمک‌های اقتصادی به اردن به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار ارائه کنند که شامل: سپرده‌گذاری در بانک مرکزی اردن، ارائه تضمین‌هایی به بانک جهانی به نفع اردن، حمایت سالانه از بودجه دولت اردن به مدت پنج سال و ارائه کمک‌های مالی از صندوق توسعه برای پروژه‌های عمرانی این کشور بود.

این اقدام یک هفته پس از تظاهرات گسترده مردمی در اردن در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور روی داده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها