برپایی نماز عشاء و نماز تراویح در مسجد الاقصی با حضور هزاران فلسطینی

برپایی نماز عشاء و نماز تراویح در مسجد الاقصی با حضور هزاران فلسطینی
شنبه 3 ارديبهشت 1401 - 11:37

با وجود تدابیر سختگیرانه نظامیان اشغالگر صهیونیست، ده ها هزار نمازگزار فلسطینی نماز عشاء و نماز تراویح را در مسجد مبارک الاقصی به جای آوردند.

العالم _ فلسطین

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد با وجود تدابیر سختگیرانه نظامیان اشغالگر صهیونیست و هجوم آنان به مسجد الاقصی از نخستین ساعات بامداد روز جمعه، بیش از صد هزار نمازگزار فلسطینی نماز عشاء و نماز تراویح را در این مسجد مبارک به جای آوردند.

در همین حال جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی هجوم نظامیان اشغالگر و تیراندازی به نمازگزاران و حامیان مسجد الاقصی و پرتاب گاز اشک آور به سوی آنان، بیش از 57 فلسطینی زخمی یا دچار خفگی شدند که 14 نفر از آنان به بیمارستان های قدس انتقال یافتند که حال یکی از آنها به نام ولید الشریف وخیم بود و با این حال نیروهای اشغالگر او را بازداشت کردند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست برای مقابله با نمازگزاران و متفرق کردن آنان، در حجم گسترده از گلوله های پلاستیکی استفاده کردند. اشغالگران همچنین با استفاده از چندین پهپاد به سوی نمازگزاران که پس از نماز مغرب به منظور اعلام حمایت از مسجد الاقصی در محوطه آن تجمع کرده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

این در حالی بود که نظامیان اشغالگر با بازگرداندن ده ها اتوبوس حامل نمازگزاران در مرکز ایست بازرسی قلندیا و بیت لحم، مانع آن شدند که هزاران نمازگزار دیگر بتوانند برای ادای نماز وارد مسجد الاقص شوند.

پربیننده ترین خبرها