ائتلاف سعودی همچنان از فرود هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن در فرودگاه صنعا ممانعت می کند

ائتلاف سعودی همچنان از فرود هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن در فرودگاه صنعا ممانعت می کند
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 13:20

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی از اجرای تعهد خود درباره مجوز فرود هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن در فرودگاه صنعا شانه خالی می کند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری المسیره، «رائد طالب جبل» قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن گفت: کشورهای ائتلاف متجاوز از اعطای مجوز فرود پروازهای هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن که قرار بود امروز یکشنبه در فرودگاه صنعا فرود بیاید، خودداری کرده اند.

وی تصریح کرد: کشورهای متجاوز با مخالفت با دادن مجوز فرود هواپیماهای تجاری خطوط هواپیمایی یمن که قرار بود امروز وارد فرودگاه صنعا شوند، از تعهدات خود شانه خالی می کنند.

جبل تاکید کرد: این اقدام آنها نقض آتش بس اعلام شده از جانب فرستاده سازمان ملل در امور یمن است.

وی تصریح کرد: ائتلاف متجاوز از یک سو برای افزایش رنج و مشکلات ملت یمن و از سوی دیگر برای گمراه کردن افکار عمومی در زمینه پرونده بشردوستانه تلاش می کند.

همزمان شرکت هواپیمایی یمن نیز از تعویق اولین پرواز خود از طریق فرودگاه صنعا که قرار بود امروز (یکشنبه) انجام شود، ابراز تاسف کرد.

براساس قرارداد آتش بس اخیر بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود.

پربیننده ترین خبرها