خشم کاربران از نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی

خشم کاربران از نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 18:53

کاربران شبکه های اجتماعی خشم خود را نسبت به مخالفت کشورهای ائتلاف متجاوز با اعطای مجوز فرود هواپیماهای خطوط هوایی یمن در فرودگاه بین المللی صنعاء نشان دادند.

العالمداغ های اجتماعی

ائتلاف متجاوز با ندادن مجوز برای انجام این پرواز تجاری که قرار بود امروز (یکشنبه) در فرودگاه بین المللی صنعاء فرود بیایید،‌ از عمل به تعهدات خود سرباز زد و آتش بسی را که فرستاده سازمان ملل در یمن از آن سخن گفت، نقض کرد.

این مساله نشان می دهد که ائتلاف متجاوز به دنبال تشدید درد و رنج مردم یمن به شکل عامدانه است، درحالیکه برای گمراه کردن افکار عمومی درخصوص مسائل انسانی تلاش می کند.

شرکت خطوط هواپیمایی یمن در بیانیه ای اعلام کرد که تا این لحظه مجوز فعالیت برای اولین پرواز از فرودگاه بین المللی صنعاء به مقصد امان پایتخت اردن را دریافت نکرده است . این پرواز قرار بود ساعت هشت صبح امروز انجام شود.

دولت نجات ملی در اولین واکنش به این اقدام سعودی، اعلام کرد که مخالفت ائتلاف متجاوز با اعطای مجوز به اولین پرواز تجاری از طریق فرودگاه صنعاء بعد از شش سال ، به منزله نقض آتش بس سازمان ملل به شمار می رود.

سازمان ملل درباره به تاخیر افتادن اولین پرواز تجاری از شش سال پیش از فرودگاه صنعاء ابراز نگرانی و تاکید کرد که هدف از آتش بس توافق شده به مدت دو ماه در سراسر یمن میان انصارالله و ائتلاف متجاوز خدمت به یمنی ها به منظور کاهش شدت خشونت و فراهم کردن سوخت و آزادی ورود و خروج آنان به کشور است.

فعالان شبکه های اجتماعی از تصمیمات ائتلاف متجاوز به سرکردگی سعودی انتقاد کرده و این تصمیم را به منزله نقض آتش بس برشمردند.

آن ها گفتند که عربستان با این اقدام به محاصره همه مردم یمن اقدام می کند و به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ ظالمانه خود علیه ملت یمن نیست.

کاربران شبکه های اجتماعی به ائتلاف متجاوز توصیه کردند که از عملیات سابقی که در عربستان اجرا شد و خسارت های سنگین به این کشور وارد کرد، درس بگیرد.

پربیننده ترین خبرها