تأکید اردن، مصر و امارات بر آرام‌سازی اوضاع قدس

تأکید اردن، مصر و امارات بر آرام‌سازی اوضاع قدس
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 13:12

سران اردن، مصر و امارات در نشستی در قاهره بر ضرورت توقف همه اشکال تنش و بازگشت آرامش به قدس اشغالی تأکید کردند.

العالم - جهان اسلام

«عبدالله دوم» شاه اردن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی روز یکشنبه (دیروز) در قاهره نشستی را برگزار کردند.

دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسای سه کشور در این دیدار تأکید کردند که چالش‌ها و بحران‌های کنونی با تمام پیچیدگی‌ها و پیآمدهای فرامرزی آن نیازمند هماهنگی تلاش‌ها، تقویت اقدام مشترک عربی و فعال‌سازی همکاری منطقه‌ای به خصوص در بحران‌های مربوط به امنیت غذایی و انرژی است.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، روسای سه کشور مذکور همچنین تأکید کردند که هرگز از هیچ تلاشی برای بازگرداندن آرامش به قدس و توقف تنش‌ها به منظور فراهم کردن زمینه مناسب جهت به جا آوردن شعائر دینی نمازگزاران فلسطینی بدون هیچ محدودیتی، دریغ نخواهند کرد.

آن‌ها همچنین احترام به نقش تاریخی اردن در حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی و ضرورت حمایت از پایداری فلسطینیان را مورد تأکید قرار دادند.

سران سه کشور در این نشست همچنین توقف تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی را که فرصت‌های تحقق صلح و ایجاد افق سیاسی برای بازگشت به مذاکرات جدی و موثر جهت حل قضیه فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولت را تضعیف می‌کند، ضروری خواندند.

فارس

پربیننده ترین خبرها