"افشاگری" برنامه‌ریزی شده برای حمله به ایران!

دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 22:02

در اقدامی جنجالی، مرکز نظارت بر نیروهای اشغالگر اسرائیل به یک رسانه اسرائیلی اجازه افشاگری درباره یگان فعال‌سازی وابسته به شعبه اطلاعات نظامی (امان) در ارتش این رژیم و مصاحبه با سه ژنرالی را پیدا کرد که طبق گزارش وب‌سایت "وای نت"، این یگان را که نبرد بین جنگ‌های اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را مدیریت می‌کند، رهبری می‌کنند.

العالم- کشکول

این ژنرال‌های این یگانی، که قرار است محرمانه بماند! و یا تا به امروز محرمانه بوده است، فاش کردند که این یگان "توصیه‌هایی درباره کیفیت و مکانیسم اقدام اسرائیل در صورت بروز بحران امنیتی می‌دهد مانند کیفیت پاسخ اسرائیل به جمهوری اسلامی برای نابود کردن برنامه هسته‌ای آن".

ژنرال‌های این یگان همچنین فاش کردند که "علاوه بر نگرانی مستمر درباره تمرکز ایران در منطقه، افسران و سربازان این یگان به صورت متمرکز درباره اجرای مقدمات برای گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران- با توجه به توافق احتمالی میان تهران و کشورهای قدرتمند و در راس انها آمریکا- فعالیت می‌کنند".

منظور از "تمرکز ایران در منطقه"، که به گفته‌های ژنرال‌های یگان، اسرائیل برای "مقابله" با آن تلاش می‌کند گروه‌های مقاومت در منطقه مانند حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی، الحشد الشعبی و انصارالله است و این همان چیزی است که خود این ژنرال‌ها با تأکید بر اینکه "ایران، حزب‌الله، حماس و جهاداسلامی سرسخت‌ترین دشمنان اسرائیل بوده و هستند"، بر آن اشاره کردند.

مهم‌ترین چیزی که در این افشاگری از زبان ژنرال‌ها به آن اشاره شده، همکاری و هماهنگی میان تل‌آویو و رژیم‌های سازشکار عربی برای حمله به ایران است!!. در این افشاگری آمده است "به دلیل رفتارهای ایران در خاورمیانه و تلاش‌های خبیثانه آن برای سیطره بر منطقه( منظور، گروه‌های مقاومت)، ائتلاف‌های جدیدی شکل گرفته‌اند که حتی در زمینه‌های اطلاعاتی و استخباراتی میان این یگان اسرائیلی و دیگر یگان‌های وابسته به ارتش در منطقه همکاری صورت می‌گیرد".

این وب‌سایت اسرائیلی افزود "اگر به موارد فوق‌الذکر، توافقنامه‌های همکاری هوایی مشترک میان ارتش اسرائیل و ارتش‌های کشورهای عربی مجاور را اضافه کنیم- همکاری بی‌سابقه‌ای که اخیرا از حالت محرمانه خارج شده است- ما مطمئنا به یک توافق جدید خواهیم رسید."

بدیهی است که اگر منظور از این افشاگری ارسال پیام‌هایی باشد نخستین پیام آن، نشان دادن عجز و ناتوانی و سرخوردگی اسرائیل در مواجهه با محور مقاومت و به‌ویژه با ایران است. زمانی‌که اسرائیل اسرار خود را افشا می‌کند مسلم است که در وهله اول، آن اسراری ندارد که ایران و یا محور مقاومت را غافلگیر کند.

دومین پیام این افشاگری که ناامیدکننده‌تر از پیام نخست است، این است که این رژیم جعلی از رژیم‌ها و ارتش‌هایی که متکی به حمایت آمریکا هستند، قدرت می‌گیرد. تنها فرق این کشورها و ارتش‌ها با اسرائیل این است که آنها در ازای حمایت آمریکا، بایستی به آن دلار بپردازند در جالی‌که این آمریکا است که به رژیم اشغالگر بابت حفظ منافع آن در منطقه، هزینه می‌دهد.

قدر مسلم آن است که تلاش اسرائیل برای دخالت دادن رژیم‌های سازشکار عربی در ماجراجویی‌هایش یا مجبور کردن آنها برای تامین منابع مالی برای اجرای این ماجراجویی، نشان‌دهنده آن است که این رژیم‌ها در پی تصمیم غیر علنی آمریکا برای خروج از منطقه تحت فشارهای محور مقاومت، احساس یتیمی و تنهایی می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها