زلال قرآن (662)؛

مومن حقیقی و صادق به چه کسی اطلاق می شود؟

مومن حقیقی و صادق به چه کسی اطلاق می شود؟
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 20:30

العالم _ زلال قرآن

مومن حقیقی کسی است که به تمام «اِله» ها نه بگوید وقولاً وفعلاً، سِرّاً وعلانیة، درظاهرو باطن، سرا پا تسلیم امرخدا بوده وبا تمام وجود بگوید، «لا اِله اِلّا الله»، چنین فردی ازمصادیق آیات زیر:
1– آیات 33 و34 سوره مبارکه زمر:
«وَالَّذِي جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ. لَهُم مَّا يَشَاءُونَ عِندَ رَبِّهِمْ ذَٰلِكَ جَزَاءُ الْمُحْسِنِينَ»
ترجمه: (وآن کس که (وعده) صدق را آورد و (آن کس که) آن را تصدیق کرد (و به خدا و قیامت ایمان آورد) هم آنها به حقیقت اهل تقوا هستند. ( برای آن بندگان نزد خدایشان از هر نعمتی که بخواهند مهیّاست، که این پاداش نیکو کاران عالم است).
2– آیه 23 سوره مبارکه احزاب:
«مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»
ترجمه: (برخی ازآن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (وبرآن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند مانند عبیده و حمزه و جعفر) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده وهیچ عهد خود را تغییر ندادند (مانند علی علیه السّلام که درکوفه به محراب عبادت شهید گشت).
می باشد که با صدق نیت وعمل، به عهد و پیمان خود با خداوند با استحکام تمام وفا می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها