زلال قرآن (666)؛

ابرار در بهشت رضوان الهی چه جایگاهی دارند؟

ابرار در بهشت رضوان الهی چه جایگاهی دارند؟
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 08:33

العالم - زلال قرآن

ابرار با ایمان کامل و عمل به تمامی مبانی و معارفی که خداوند سبحان ایمان وعمل به آنها را از بندگان خود خواسته به خوبی عمل می کنند و در پرتو فضل و عنایات خاصه‌الهی به جایگاه علّیین و بهشت پرنعمت رضوان الهی توفیق پیدا خواهند کرد، چنانکه قرآن کریم در آیات 18 تا 28 سوره مبارکه مطففین با بیان:

«كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الْأَبْرَارِ لَفِي عِلِّيِّينَ . وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ . كِتَابٌ مَّرْقُومٌ . يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ . إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِي نَعِيمٍ . عَلَى الْأَرَائِكِ يَنظُرُونَ . تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ . يُسْقَوْنَ مِن رَّحِيقٍ مَّخْتُومٍ . خِتَامُهُ مِسْكٌ وَفِي ذَٰلِكَ فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ . وَمِزَاجُهُ مِن تَسْنِيمٍ . عَيْنًا يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ»

ترجمه: (چنین نیست (که شما کافران پنداشتید، امروز) نیکو کاران عالم با نامه اعمالشان در بهشت علّیّین روند و چگونه به حقیقت علّیّین آگاه توانی شد. کتابی است (که به قلم حق) نوشته شده، که مقربان درگاه حق به مشاهده آن مقام نائل شوند.

آنجا بر تخت‌ها (عزت تکیه زنند و رحمت و نعمتهای خدا را) بنگرند در رخسارشان نشاط و شادمانی نعیم بهشتی خواهی دید. (ساقیان حور و غلمان) به آنها شراب ناب سر به مهر بنوشانند. که به مشک مهر کرده‌اند و راغبان (عاقل) براین نعمت و شادمانی ابدی باید به شوق و رغبت بکوشند و ترکیب طبع آن شراب ناب از (چشمه‌ ای از) عالم بالاست. سرچشمه ‌ای که مقربان خدا از آن می ‌نوشند).

ابرار را معرفی و به جایگاه رفیع وپرنعمت آنها در بهشت رضوان الهی اشاره کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها