رهبر کره شمالی: تسلیحات هسته‌ای کشور را "تقویت" می‌کنیم

رهبر کره شمالی: تسلیحات هسته‌ای کشور را
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 15:54

کیم جونگ اون وعده داد برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی با «بالاترین سرعت» گسترش یابد.

العالم - اسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های دولتی کره شمالی روز سه شنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی یک سخنرانی در یک رژه نظامی در پیونگ یانگ، وعده تقویت برنامه تسلیحات هسته ای این کشور را مطرح کرد.
بر اساس متنی که خبرگزاری رسمی کره منتشر کرد، کیم جونگ اون گفت: «ما به برداشتن گام‌ها برای تقویت و توسعه قابلیت‌های هسته‌ای کشورمان با سریع‌ترین سرعت ادامه خواهیم داد.»
به گزارش خبرگزاری KCNA، کیم جونگ اون اواخر روز دوشنبه در مراسم رژه نودمین سالگرد تأسیس ارتش انقلابی خلق کره در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ سخنرانی کرد.
کره شمالی به دلیل برنامه تسلیحات هسته ای خود تحت تحریم های بین المللی گزنده ای قرار دارد و مذاکرات مکرر با هدف متقاعد کردن کیم جونگ اون برای پایان دادن به آن بی نتیجه مانده است.
کیم جونگ اون روز دوشنبه گفت تسلیحات هسته‌ای این کشور «نماد قدرت ملی» است و این کشور «نیروی هسته‌ای خود را با بالاترین سرعت ممکن تقویت و توسعه خواهد داد».
پیونگ یانگ بیش از دوازده آزمایش تسلیحاتی در سال جاری میلادی انجام داده است، از جمله شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما در برد کامل برای اولین بار از سال 2017.
کره شمالی از زمان ملاقات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، آزمایش‌های دوربرد و هسته‌ای را متوقف کرده بود اما مذاکرات از سال 2019 متوقف شده است.
مقامات و تحلیلگران آمریکایی و کره جنوبی هشدار داده اند که پیونگ یانگ ممکن است به زودی آزمایش تسلیحات هسته ای را برای اولین بار از سال 2017 از سر گیرد.
تصاویر ماهواره‌ای علائمی از فعالیت جدید در تونلی در سایت آزمایش هسته‌ای پونگی ری را نشان می‌دهد که بنا بر اعلام کره شمالی در سال 2018 و پیش از نخستین نشست ترامپ و کیم تخریب شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها