المشاط: مشتاقیم نقش فعالی در آزادی فلسطین داشته باشیم

المشاط: مشتاقیم نقش فعالی در آزادی فلسطین داشته باشیم
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 15:39

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در یادداشتی در آستانه روز جهانی قدس تاکید کرد که موضع کشورش در حمایت از فلسطین، موضعی بنیادی و غیرقابل تغییر است و یمن مشتاق است در آزادی فلسطین نقشی فعال داشته باشد.

العالم - یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در آستانه روز جهانی قدس، در یادداشتی، نوشت که مردم یمن با وجود همه رنج‌ها و مصائب طی بیش از هفت سال تجاوز وحشیانه آمریکای - سعودی، در اعلام همبستگی با مردم فلسطین و حضور میلیونی در عرصه‌های مختلف پیشرو بودند.

وی نوشت: «فلسطین مسئله محوری امت است. پس از گذشت ۷۴ سال از اشغالگری اسرائیل در فلسطین، همچنان این دشمن اشغالگر با هر وسیله و ابزاری در تلاش است تا این مسئله را در حاشیه قرار دهد و آرمان فلسطین را از بین ببرد».

المشاط افزود: «در مقابل آزادگان این امت با سرسختی، ایمان و توکل به خداوند متعال، با تمام این تلاش‌ها روبرو شدند. از این رو تا به امروز، مسئله فلسطین موضوع اصلی و محوری همه فرزندان امت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان است و با وجود موج عادی‌سازی رژیم‌هایی که همواره از مواضع مردم خود دور بوده و هستند و خط خیانت به امت‌های عربی و اسلامی ما را دنبال می‌کنند، همه مسائل حول این محور می‌چرخد».

وی در ادامه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی را گواه این امر دانست که دشمن واقعی ملت های عربی و اسلامی همین رژیم است و خطری واقعی برای امنیت و ثبات منطقه عربی و به طور کلی جهان محسوب می‌شود. در مقابل طی تمامی این سال‌ها، ثابت شد که جهاد، مقاومت و هر نوع مبارزه مسلحانه تنها راه آزادی فلسطین و مقدسات و در رأس آن‌، قدس شریف است. همچنین ثابت شد که تا چه اندازه، این رژیم صهیونیستی غاصب، از یک تار عنکبوت سست‌تر است، اگر خیانت‌های رژیم های دست نشانده که به دین و ملت خود خیانت کردند، نبود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه افزود: «امروز جمهوری یمن ضمن برگزاری کنفرانس "فلسطین مسئله‌ محوری امت است" بار دیگر بر موضع قاطع مردم یمن در قبال آرمان فلسطین و حمایت آن از مردم فلسطین تاکید می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که این موضع مردم یمن یکی از دلایل اصلی تجاوزی است که بیش از هفت سال ادامه یافته است. اما این امر بر ثبات و یقین یمنی‌ها در خصوص درستی موضعشان که برگرفته از تعهد دینی، انسانی و اخلاقی نسبت به مردم مسلمان و مقدسات امت بزرگ اسلام است، افزوده است».

وی نوشت: مردم یمن با وجود همه رنج‌هایی که طی بیش از هفت سال تجاوز وحشیانه آمریکایی - سعودی و محاصره خفه‌کننده تحمیلی تجربه کرده‌اند، در سطح منطقه و جهان عرب در خط مقدم، خروج میلیونی در عرصه‌های مختلف برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها قرار داشت. هر چه فشار بر ما، یعنی مردم یمن بیشتر می شد، محبت، اشتیاق و پافشاری برای یاری برادرانمان در فلسطین و آرمان فلسطینی بیشتر می‌شد.

مشاط تصریح کرد: «ما یقین داریم که تمام تجاوزات و محاصره‌ای که علیه ما صورت می‌گیرد، بهای موضع شفاف و صریح و آزادی‌خواهانه ما در قبال آرمان فلسطین است».

وی در بخش پایانی این یادداشت بر چند موضوع تاکید کرد که در ادامه می‌آید:

- از رسانه های عربی و اسلامی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش عربی و اسلامی می‌خواهیم که وضعیت نارضایتی و دشمنی با دشمنان صهیونیستی - آمریکایی ملت را در رسانه ها و برنامه‌های درسی مدارس به عنوان یک وظیفه و تکلیف‌اسلامی تثبیت کنند.

- ما ملت‌های عربی و اسلامی را به تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و حمایت از مقاومت فلسطین و حمایت از آن برای احیای حقوق خود و رهایی هر وجب از فلسطین از لوث وجود صهیونیست‌ها دعوت می‌کنیم.

- ما همه اشکال عادی‌سازی با دشمن اسرائیلی را محکوم می‌کنیم و به همه سازشکاران یادآوری می‌کنیم که مردمشان و فلسطین برای آن‌ها شایسته تر از اسرائیل هستند...همچنین به آن‌ها توصیه می‌کنیم مسیری که می‌روند، مسیری جز تنهایی نیست و در این مسیر برای خود یا مردمشان چیزی جز درد و حسرت و فقدان بیشتر، نخواهند یافت. ما به کشورهایی که پیش و پس، درگیر خیانت و عادیسازی با دشمن اسرائیلی هستند، توصیه می‌کنیم که در این امر بازنگری کنند و ابتکار عمل را برای قطع همه روابط با دشمن اسرائیلی به دست گیرند.

- تاکید می‌کنیم که حمایت ما از مردم فلسطین و ایستادگی ما در کنار همه آزادگان امت اسلام، یک موضع بنیادی، بشردوستانه، سیاسی و مذهبی غیرقابل تغییر است. برغم شرایط کنونی، همانطور که رهبر انقلاب یمن، آقای عبدالملک بدرالدین _خداوند حفظش کند_ تاکید کرد و میلیون‌ها یمنی شریف در موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند، آرزوی ما این است که در آزادی فلسطین نقشی فعال و عملی داشته باشیم.

پربیننده ترین خبرها