منبر قدس | نصرالله: عهد ما با شهدا و در راس آنها فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی است/ نخاله: ملت فلسطین قدس را رها نمی کند/ هنیه: گزینه ملت فلسطین، گزینه مقاومت است/ حوثی: هر تهدیدی علیه قدس به معنای یک جنگ منطقه ای است/ العامری: مقاومت عراق آماده نبرد برای آزادی فلسطین هستند

منبر قدس | نصرالله: عهد ما با شهدا و در راس آنها فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی است/ نخاله: ملت فلسطین قدس را رها نمی کند/ هنیه: گزینه ملت فلسطین، گزینه مقاومت است/ حوثی: هر تهدیدی علیه قدس به معنای یک جنگ منطقه ای است/ العامری: مقاومت عراق آماده نبرد برای آزادی فلسطین هستند
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 17:30

مراسم جشن رسانه‌ای با عنوان «منبر قدس» به مناسبت روز جهانی قدس لحظاتی قبل برگزار شد.

العالم - منبر قدس سه شنبه ساعت با حضور مجازی رهبران مقاومت سید حسن نصرالله، عبدالملک بدرالدین الحوثی، اسماعیل هنیه، زیاد نخاله، شیخ عیسی قاسم، اسقف عطاالله حنا، هادی العامری، شیخ عکرمه صبری، شیخ مهدی الصمیدعی، طلال ناجی و سرلشکر ابواحمد فؤاد به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد.

سیدحسن نصرالله: مسئولیت قدس بر گردن همه امت اسلامی است

سید حسن نصرالله؛ دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در این مراسم گفت: راهبرد استکبار جهانی و کسانی که با آن همکاری می کنند، وقت کشی برای فراموش شدن قضیه فلسطین است، راهبرد دشمن، ناامید کردن مردم فلسطین و ملت های مسلمان است، برنامه آنها فراموشی، خستگی، ناامیدی و تسلیم شدن بود، اما آنچه در جریان است به برکت ایمان و جهاد برعکس خواسته آنهاست.

وی افزود: محور رو به رشد مقاومت باید "محور قدس" نام بگیرد، زیرا قدس نقطه مرکزی وحدت است.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: قدس نقطه وحدت بخش دولت‌ها، جناح‌ها و ملت‌های محور مقاومت است، بخاطر قدس امروز ارتش‌های واقعی تشکیل شده‌اند و مبارزانی که جنگجویان مقتدری هستند و دل‌هایشان با قدس است، ملت فلسطین سرزمین خود را ترک نمی کنند اما کسانی که باید این سرزمین را ترک کند، اشغالگران هستند، مسئولیت قدس بر گردن همه امت است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: همه کسانی که با محور مقاومت همراهند تحت فشار برای رها کردن قدس و فلسطین هستند، قدس بخش اساسی این نبرد سرنوشت ساز است، ایستادگی در مقابله با تنگنا، محاصره و تروریسم بخش اساسی نبرد سرنوشت و آینده سازی است، عهد ما با شهدا و در راس آنها فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی است، که عمر خود را صرف خدمت به این محور کرد.

نصرالله در پایان تاکید کرد: همانطور که مراحل سخت را با پیروزی های پی در پی پشت سر گذاشتیم، امروز نیز در آستانه پیروزی بزرگ و نهایی ایستاده ایم، به برکت خون پاک شهدا راه خود را هر چقدر به فداکاری نیاز داشته باشد، ادامه می دهیم و تمام محدودیت‌ها را نابود می کنیم، و قدس سر لوحه و هدف ما است.

نخاله: ملت فلسطین قدس را رها نمی کند

زیاد النخاله در ابتدای این مراسم گفت: روز جهانی قدس در شرایطی فرا رسیده که مردم فلسطین در اوج مبارزه و مقاومت برای دفاع از قدس در برابر ستم صهیونیست‌ها و مراسم جعلی قربانی آنها هستند.

وی افزود: دبیرکل جهاد اسلامی: ملت ما برای شکستن اشغالگری صهیونیست‌ها صف آرایی می کنند و اعلام می نمایند که قدس متعلق به ما است.

دبیرکل جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در شهرها و روستاهای سراسر فلسطین حضور دارند.

وی افزود: قدس سر تعظیم فرود نخواهد آورد و تسلیم مهاجمان، قاتلان و تفاله های تاریخ نخواهد شد.

نخاله خاطرنشان کرد: قدس سر تعظیم فرود نخواهد آورد و تسلیم مهاجمان، قاتلان و تفاله های تاریخ نخواهد شد، ما هرگز عقب نشینی نمی کنیم و هرگز سازش نخواهیم کرد تا زمانی که پیروز شویم،

دبیرکل جهاد اسلامی یادآور شد: ایران نیز با تمام توان و تعهد خود به آزادی فلسطین می ایستد و مقاومت و خانواده های شهدا را در آغوش خود می کشد، روز قدس را امام خمینی (ره) روزی برای یاری قدس پایه گذاری کرد و حاج قاسم شهید آن بود و به شهادت رسید تا به نمادی برای همگان تبدیل گردد.

هنیه: گزینه ملت فلسطین، گزینه مقاومت است

اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: در این روز بزرگ روز جهانی قدس به ملت فلسطین و مدافعان اقصی که با دست خالی از آن دفاع می‌کنند سخن می گوییم، روز جهانی قدس امسال با مجموعه ای از حوادث و وقایعی همراه شده است، ملت فلسطین عملیات‌هایی را از ابتدای ماه رمضان انجام دادند و نشان دادند که گزینه ملت، گزینه مقاومت است.

وی افزود: مسأله قدس و مسجدالاقصی و حق بازگشت و آزادی اسرا در پای میز مذاکرات سیاسی حل نمی شوند، این تحول مهم رژیم اشغالگر را بر آن داشت تا با استفاده از پوشش سازش، برای فیصله دادن به جنگ بر سر مسجد الاقصی شتاب کند، ما همواره خواستار رد طرح سازش بوده و هستیم.

هنیه تصریح کرد: رژیم اشغالگر می کوشد با استفاده از توافق های سازش به موجودیت خود و طرحح هایش برای نابودی آرمان فلسطین مشروعیت ببخشد، رژیم اشغالگر با استفاده از سرگرم شدن جهان به جنگ روسیه و اوکراین تلاش می کند نقشه های خود را در مورد قدس و مسجد الاقصی اجرا کند، همه تلاش های این رژیم برای مهار ملت فلسطین به شکست انجامیده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: غزه مقاوم که در عملیات شمشیر قدس پیروزی بزرگ استراتژیکی را رقم زد ثابت کرد که همچنان در میدان نبرد با رژیم اشغالگر است، غزه بخشی از فلسطین و مردمم غزه بخشی از ملت فلسطین هستند و نشان دادند که نمی توانند خود را از میدان مبارزه با رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی دور بدانند، ملت و امت ما تحریف هویت مسجد الاقصی و حقایق تاریخی آن را بر نمی‌تابند

عیسی قاسم: کشورهای سازشگر باید خود را از ننگ سازش پاک کنید

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در مراسم منبر قدس گفت: امروز مسئولیت بزرگی برای برگزاری روز جهانی قدس بر عهده داریم، مسجد الاقصی دچار بدترین و وحشیانه‌ترین حملات صهیونیستی شده است، قدس با خطرناکترین و وحشیانه‌ترین دشمنی روبه روست که بزرگترین تهدید برای قداست و جایگاه الهی این مسجد است.

وی افزود: امت اسلامی امروز با خطر بزرگی رو به روست که هویت و موجودیت آن را به دست سازشکاران تهدید میکند، ما همگی در آستانه روز جهانی قدس هستیم که باید رنج را که مسجد الاقصی تحمل می‌کند دقیقا و جزء به جزء شرح دهیم، رژیم صهیونیستی رو به زوال است و سرنوشتی جز زباله دان تاریخ ندارد.شیخ عیسی در پایان گفت: باید همه امت اسلامی روند سازش را محکوم کنند و آن را متوقف کنند.

حوثی: هر تهدیدی علیه قدس به معنای یک جنگ منطقه ای است

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن گفت: روز جهانی قدس مناسبتی برای یادآوری مسئولیت امت نسبت به فلسطین است، دفاع از قدس مسئولیت مسلمانان است، ملت یمن با تکیه بر اصول اسلامی خود بر موضع آشکار خود مبنی بر پایبندی به پاکسازی فلسطین از لوث صهیونیست ها ثابت قدم است.

وی افزود: ملت فلسطین بخشی از امت اسلامی است و این امت نباید آن را نادیده بگیرد.حوثی تاکید کرد: ما حمایت جدی و صادقانه خود را از معادله‌ای که سید حسن نصرالله ارائه کرده اعلام می کنیم: هر تهدیدی علیه قدس به معنای یک جنگ منطقه ای است.وی در پایان تاکید کرد: حقیقتی که به آن اعتقاد داریم این است که رژیم صهیونیستی رژیمی موقتی است، نابودی آن اجتناب ناپذیر و پیروزی بندگان موعود خدا بر آن حتمی است.

هادی العامری: گروه های مقاومت عراق آماده نبرد برای آزادی فلسطین هستند

العامری؛ رئیس ائتلاف فتح عراق در تریبون قدس در مراسم منبر قدس گفت: امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همان گونه که امام خمینی اعلام کردند، به احترام روز جهانی قدس به پا می خیزیم، اشغال فلسطین جنایتی است که باید تمام شود، قدس زخم عمیقی بر دل امت اسلامی است

وی افزود: روز جهانی قدس، طرح امید و مقاومت برای به پا خاستن امت اسلامی و بسیج همه توان و نیروی آن است، گروه های مقاومت عراق آماده نبرد برای آزادی فلسطین هستند، مقاومت عراق بار سنگین امانت را به دوش می کشد و آزادی عراق را به آزادی قدس پیوند میزند، ملت عراق و مرجعیت عالی دینی عراق در کنار قدس و آزادی فلسطین می ایستد، رژیم اشغالگر شگردهای خود را طوری ارتقا داده که دستان مخفی ان در عراق توطئه می‌کند.

عامری خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی رو به زوال است و وعده خدا و رسول خدا بر این است که اسرائیل نابود شود.

شیخ عکرمه صبری؛ خطیب مسجد الاقصی در این مراسم گفت: آنچه در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد نشان دهنده طمع صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی است، تجاوزهایی که در مسجد الاقصی صورت گرفت نشان می دهد که این مسجد برای آنها حرمتی ندارد.

وی افزود: ما نمازگزار، اهل مسجدالاقصی و اعتکاف کننده‌ایم و جایگاه قدس به اندازه جایگاه مکه مکرمه و مدینه منوره است، قدس فقط متعلق به فلسطین نیست بلکه مسئولیت مشترکی بر عهده همه مسلمانان است، عمده دولت های عربی به درگیری های خود یا عادی سازی مشغولند اما آنها باید به هر وسیله ای رژیم اشغالگر را برای عقب نشینی از گمراهی اش تحت فشار بگذارند.

صبری تاکید کرد: فلسطینی‌ها به نمایندگی از همه مسلمانان از قدس دفاع می کنند که آنها نیز از دفاع از قدس مستثنی نیستند.

جمهوری اسلامی ایران قویاً از محور مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین حمایت می کند

ابو احمد فؤاد، معاون جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین در مراسم منبر قدس گفت: جمهوری اسلامی ایران قویاً از محور مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین حمایت می کند.

فواد تصریح کرد: به همه می گوییم که ملت فلسطین با نومیدی و عقب نشینی از حقوق خود آن هم در وطن خود، بیگانه اند، 74 سال نکبت، اراده ملت فلسطین را تضعیف نکرده و آزادی وطن به معنای آزادی اراده و آینده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر رو به زوال است و آنچه رژیم دشمن نامیده می شود نیز رو به زوال می رود.

الصمیدعی: قدس به دست سردمداران کشورهای اسلامی مورد ظلم قرار گرفته است

شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سُنت عراق در مراسم منبر قدس گفت: در چنین ماه مبارکی محوری بزرگ داریم که همان محور قدس است، از همه مسلمانان می‌خواهیم در روز جهانی قدس یک صدا و متحد باشند، قدس به دست سردمداران کشورهای اسلامی مورد ظلم قرار گرفته است، وقتی که متحد و یکصدا از قدس حمایت کنیم مسجد الاقصی به مسلمانان باز می گردد.

وی افزود: علما باید امت اسلامی را به اتحاد در روز جهانی قدس دعوت کنند، فقها و علما باید اهمیت مشارکت در روزجهانی قدس را برای امت اسلامی تبیین کنند

حنا: تجاوز به مسجد الاقصی به منزله تجاوز به کلیسای قیامت است

«عطالله حنا»، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس گفت: قدس متعلق به اهالی اش بوده و خواهد ماند و سیاست های استعمارگرانه در آن باطل، غیر قانونی و نامشروع است، تجاوز به مسجد الاقصی به منزله تجاوز به کلیسای قیامت است.

وی افزود: کسانی که برای تجزیه مسجد الاقصی توطئه می کنند همان هایی هستند که علیه مسیحیان در قدس نیز توطئه می کنند.

طلال ناجی؛ دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در این مراسم اظهار داشت: اهمیت روز جهانی قدس ناشی از این است که امام خمینی خواستند پایداری و مقاومت ملت فلسطین حفظ شود، در این روزها یاد سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.

پربیننده ترین خبرها