معاون نمایندگی ایران: تحریم‌های یکجانبه توسعه اقتصادی کشورها را هدف قرار داده است

معاون نمایندگی ایران: تحریم‌های یکجانبه توسعه اقتصادی کشورها را هدف قرار داده است
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 09:14

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: در شرایطی که بیماری کوید ۱۹ چالش‌های عدیده اقتصادی را برای کشورهای جهان ایجاد کرده، تحریم‌های یکجانبه به صورت جدی رشد و توسعه اقتصادی کشورها را هدف قرار داده است.

العالم - ایران

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در پنجاه و پنجمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه افزود: این تحریم های ظالمانه دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در کشورهای تحت تحریم از جمله جمهوری اسلامی ایران را به اقلام و ملزومات اولیه پزشکی بسیار دشوار کرده که در نتیجه آن جان و سلامت شهروندان در معرض خطر قرار گرفته است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همچنین تامین دارو، تجهیزات و کالاهای بهداشتی بواسطه محدودیت های شدید اعمال شده بر منابع ارزی، با موانع جدی مواجه شده و موجب نقض حق سلامت و حق زندگی مردم در کشورهای تحت تحریم شده است.

ارشادی اظهار داشت: به عنوان نماینده کشوری که مردم آن در معرض ظالمانه ترین اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی قرار دارند، خواستار لغو کامل و فوری تمامی اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم ها به منظور تضمین دستیابی کامل به توسعه اقتصادی و اجتماعی هستم.

وی تاکید کرد: این تحول، کشورهای تحت تحریم را قادر می سازد تا اقتصاد خود را ترمیم و رفاه مردم خود را در شرایط پسا کرونا تضمین کنند.

پربیننده ترین خبرها