روسیه از انهدام انبار تسلیحات غربی در حمله موشکی خبر داد

روسیه از انهدام انبار تسلیحات غربی در حمله موشکی خبر داد
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 15:05

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، آشیانه‌های حاوی انبار بزرگ سلاح و مهمات خارجی با موشک‌های کالیبر در قلمروی کارخانه آلومینیوم «زاپوریژیا» اوکراین منهدم شد.

العالم - اروپا
وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد با استفاده از موشک‌های کالیبر انبار سلاح‌های وارداتی از آمریکا و اروپا را در منطقه «زاپوریژیا» اوکراین هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در به روز رسانی روند «عملیات نظامی ویژه» این کشور در اوکراین اعلام کرد، آشیانه‌های حاوی انبار بزرگ سلاح و مهمات خارجی با موشک‌های کالیبر در قلمروی کارخانه آلومینیوم زاپوریژیا منهدم شد.

طبق این گزارش، نیروی هوایی روسیه همچنین شبانه ۵۹ مرکز نظامی اوکراین را مورد اصابت قرار داد. پدافند هوایی روسیه هم ۱۸ پهپاد اوکراینی و یک موشک تاکتیکی «توچکا-یو» را سرنگون کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از ابتدای عملیات این کشور در اوکراین، ۱۴۱ فروند هواپیمای اوکراینی، ۱۱۰ بالگرد، ۶۰۷ پهپاد، ۲۷۳ سامانه موشکی ضدهوایی، ۲۵۹۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۲۹۶ تاسیسات سیستم پرتاب چندگانه موشک و ۱۱۳۴ قبضه سلاح منهدم شده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز (سه‌شنبه) گفت که کشورهای غربی در حال رقابت با یکدیگر برای ارسال تسلیحات به اوکراین هستند.

وی که در برنامه‌ای در شبکه «روسیا ۱» مصاحبه می‌کرد، گفت: به نظر می‌رسد که این کشورها لجام گسیخته شده و در حال رقابت بوده و به فراهم کردن تسلیحات بیشتر برای اوکراین می‌پردازند و در عین حال می‌گویند که در تلاش برای صلح هستند و اقدامات خصمانه باید متوقف شود.

زاخارووا اضافه کرد: این منطقی است که بگویم این اقدام متنافض است. رفتاری که بیشتر در زمینه تحقق صلح بوده، تشویق برای انجام مذاکرات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار می‌یبرند تا مرحله فعال عملیت نظامی روسیه در اوکراین را با تاخیر مواجه کنند.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه گفت که برلین مجوز تحویل تانک‌ به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

به گزارش فارس، به‌رغم هشدارهای مسکو به غرب مبنی بر خودداری از ارسال تجهیزات نظامی و تسلیحات به اوکراین، دیروز (سه‌شنبه) نشستی با حضور وزیر دفاع آمریکا و نمایندگان کشورهای متحد آن در پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان برگزار شد که در آن حاضران متعهد به ادامه تجهیز تسلیحاتی کی‌یف شدند.

پربیننده ترین خبرها