عمان خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای پایان اشغالگری رژیم اسرائیل شد

عمان خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای پایان اشغالگری رژیم اسرائیل شد
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 21:58

عمان خواستار ایفای نقش موثرتر بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل در سرزمین های فلسطین بر اساس قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه های ۲۲۴ و ۳۳۸ شورای امنیت شد.

العالم - جهان اسلام

پایگاه خبری روزنامه «عمان» امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه موضع عمان درباره تحولات فلسطین توسط «محمد بن عواد الحسن» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در برابر شورای امنیت این سازمان قرائت شد، افزود: عمان با استقبال از بیانیه هماهنگ کننده سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که طرفین به وظیفه محول شده پاسخ دهند و همکاری لازم برای بازگرداندن آرامش، امنیت و ثبات به سایر سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه قدس شریف را انجام دهند.

عمان تصریح کرد که گزارش‌ها از جمله گزارش‌های نهادهای بین المللی تایید می‌کند که اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خوب نیست و به دلیل تجاوزات و نقض‌های مکرر غیر موجه رژیم اسرائیل علیه قواعد قانون بین الملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل و مردم فلسطین به سمت تشدید پیش می‌رود.

این کشور همچنین اقدامات تحریک‌آمیز و غیرقانونی رژیم اسرائیل و نیروهای اشغالگر آن در سرزمین‌های فلسطین و یورش این رژیم به مسجد الاقصی و حرم قدس شریف و حملات به نمازگزاران بی‌دفاع که نقض آشکار قوانین، ارزش‌ها و حقوق بشر بین المللی است را محکوم کرد.

عمان از جامعه بین المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را برای اجرای عدالت و قانون، پایان دادن به اشغالگری و تحقق صلح از طریق احیای حقوق مشروع مردم فلسطین از جمله حق ایجاد کشور مستقل در تمامی اراضی اشغالی از ۶ ژوئن ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی به عهده بگیرد.

عمان در بیانیه خود که توسط نماینده دائم این کشور در سازمان ملل قرائت شد همچنین وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین را خطرناک و نگران کننده توصیف کرد و گفت: ناکامی شورای امنیت در برداشتن گام‌های عملی و ملموس برای حفاظت از مردم فلسطین اشغالی، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را به انجام حملات و نقض بیشتر تشویق می‌کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها