تاکید سفیر ایران و وزیرمشاور جدید امور خارجه پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

تاکید سفیر ایران و وزیرمشاور جدید امور خارجه پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 11:48

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی دیدار با وزیر مشاور جدید امور خارجه این کشور آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه را بررسی و بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه تجارت تاکید کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید محمدعلی حسینی روز پنجشنبه در اسلام‌آباد به دیدار خانم «حنا ربانی» رفت و انتصاب وی به عنوان وزیر مشاور امور خارجه پاکستان را تبریک گفت.

سفیر کشورمان با یادآوری مشترکات قوی دو کشور دوست، برادر و همسایه ایران و پاکستان، تاکید کرد: بهره‌برداری از مشترکات تاریخی، مذهبی، اجتماعی و جغرافیایی یک فرصت مناسب برای تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه است.

وی بر لزوم گسترش‌ همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و مرزی به ویژه افزایش ارتباطات مردمی تاکید کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به برنامه های پیش رو از جمله برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی مشورتی، کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون مشترک کنسولی و ... خواستار افزایش تعاملات اقتصادی، توسعه و تقویت بازارچه های مرزی بین دو کشور شد.

در این ملاقات همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه منطقه‌ای از جمله موضوع افغانستان، تعاملات دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی مورد گفت‌وگو و تاکید قرار گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خانم حنا ربانی با تمجید از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان، خواستار تقویت روابط دو کشور شد.

در این بیانیه آمده است: وزیر مشاور امور خارجه افزود که همسویی مواضع ایران و پاکستان درخصوص تحولات منطقه‌ای و مسائل بین المللی بسیار مایه خرسندی است.

پربیننده ترین خبرها