پیام خداحافظی سفیر ایران؛ روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی سخت ترین زمان کاری ام بود

پیام خداحافظی سفیر ایران؛ روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی سخت ترین زمان کاری ام بود
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 19:12

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پایان ماموریت خود با صدور پیامی از همه آحاد ملت و دولت عراق قدردانی کرد و نوشت که روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بدترین زمان ماموریت کاری ام بوده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مشروح پیام ایرج مسجدی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، به شرح زیر است:
ملت بزرگ عراق، برادران و خواهران محترم، جوانان برومند و عزیز، دولتمردان گرامی در بغداد و اقلیم کردستان، وزرا و روسای محترم در وزارتخانه ها و دیگر دوایر دولتی، مراجع عظام و معزز، علما بزرگوار و روحانیت عزیز، روسای شریف عشایر، فرماندهان و نیروهای الحشد الشعبی قهرمان، فرماندهان و اعضای تمامی نیروهای مسلح غیور عراق اعم از ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، پلیس دیپلماتیک، پلیس اقلیم کردستان، پیشمرگه های دلاور و... رهبران و مجاهدین مقاومت، روسا و همه کارکنان شریف و ارزشمند عتبات مقدس و اماکن مذهبی و فرهنگی، شخصیت های گرامی و دلسوز فرهنگی، سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی، روسای محترم احزاب و تشکل های سیاسی، ارباب جراید و رسانه، مجریان و خبرنگاران متشخص، همکاران محبوب و تمامی عزیزانی که طی پنج سال، توفیق دیدار و گفتگو با تک تک آنان را داشته ام.

اینک که در روزهای پایانی ماموریت دیپلماتیک ام در کسوت سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق بسر می برم و آماده عزیمت به میهن ام هستم، بر خویش فرض می دانم به رسم ادب، قدردان یاری و همراهی تک تک شما عزیزان باشم. وداع با سرزمین مقدس انبیا، ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین و اولیا الله عراق، سخت تر از آنی است که بتوانم با واژه ها بیان کنم. خداوند را بسی شاکرم که به عنوان خدمتگزاری کوچک، این توفیق به من ارزانی شد تا در این بازه زمانی، خادم شما عزیزان و ملت بزرگ ایران اسلامی اعم از آنهایی که در عراق اقامت گزیده اند و هم آنهایی که به قصد زیارت، سیاحت، تجارت و ... به عراق آمدند، باشم و همزمان بتوانم در گسترش و عمق بخشی به تمامی مناسبات میان دو دولت و دو ملت بزرگ ایران و عراق، ادای وظیفه نمایم. از درگاه ایزد متعال مسالت دارم که توشه این ره آورد، مقبول پروردگار و مورد رضایت ائمه بزرگوار علیه السلام قرار گیرد که همین، ضامن دنیا و آخرتم خواهم بود.
سروران گرامی، دوره حضورم در عراق، مشابه تمامی دوران های حیات بشری، آکنده از لحظات سهل و دشوار و فراز و نشیب هایی بود، داغ شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را هیچ مرهمی نمی تواند برایم التیام بخشد، اما آمیختگی خون این بزرگ مردان و همراهان شهیدشان، چنان پیوند سترگی میان دو ملت ایجاد نموده که آثار آن را در پرتو تبسم این شهداء تا قیام حضرت ولی عصر(عج) شاهد خواهیم بود. جهاد اینان، پایانی بود بر ظلم و شقاوت داعشی ها و حامیان مستکبرشان، سمتگرانی که جز نابودی تمامی قومیت های عراقی و ویرانی این سرزمین غنی، اندیشه دیگری نداشتند. ایمان راسخ دارم، تلالو مکتبی که این دو شهید گرانقدر بنیان نهادند، خیز عظیمی به فرهنگ مقاومت بخشید و آن را جهانی ساخت. در همین جا لازم می دانم به مقام شامخ تمامی شهدایی که امنیت امروز در عراق، حاصل خون های مطهر آنهاست، ادای احترام نموده و از درگاه باریتعالی، برای خانواده ها و سایر بازماندگانشان، صحت و عافیت مسالت نمایم.
برادران و خواهران عزیزم، شکوه و جلال اربعین حسینی، جلوه ای بی نظیر و بی همتا از پیوند قلوب تمامی شیعیان، رهروان حسینی و معتقدان به مقاومت است که هیچگاه، سخاوتمندی، میهمان نوازی و مرام و معرفت میزبانان عراقی به ویژه رهبران گرامی عشایری را در حق خیل میلیونی ایرانیان از یاد نخواهم برد و بر آن شهادت می دهم، ما ملت امام حسین ایم و به آن می بالیم. همواره گفته ام، آرزوی بزرگ من، رفع هر آن چیزی است که مانع از تردد سهل و آزادانه اتباع دو کشور می گردد، لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های ایرانی و عراقی، فقط در سفرهای متقابل هوایی، اگر چه گام نخست است، اما هدف غایی ما لغو کامل روادید برای اتباع دوکشور، اتصال خطوط راه آهن و ساخت بزرگراهی است که از نجف اشرف تا مشهد مقدس امتداد یابد و تعهد می نمایم که ج.ا.ایران از هیچ اقدامی در مسیر تحقق این آمال، فروگذار نبوده و نیست.
عزیزانم، توسعه روابط ایران و عراق، همواره در معرض رشک و بدخواهی دشمنان ما بوده، چرا که نیک می دانند، تحکیم علقه های ما چه قدرت عظیمی را باز تولید می نماید، بی شک لازمه مقابله با چنین هجمه ای، هوشیاری، آگاهی و کوشش در مسیر استحکام بنای روابطمان است. الحمدالله که بارقه های این درک و بصیرت را حتی در نسل های جوان دو کشور نیز شاهدیم و اطمینان به آینده درخشان آن داریم.
در پایان امید دارم هر روز شاهد شکوفایی بیشتر فرصت ها و خیر و برکت برای آحاد دو ملت بزرگ ایران و عراق باشیم. گواهی می دهم که طی این مدت، بنده و تمامی همکارانم، در حد توان و مقدورات کوشیدیم تا هر چند اندک بر حلاوت تقرب حسینی ایرانیان به ویژه در ایام اربعین بیافزائیم و موجبات گسترش روابط را در تمامی زمینه ها فراهم آوریم. حجم مناسبات امروزین اعم از تجاری، مسافری و... شاهدی بر این مدعاست؛ تا چه قبول افتد و چه در نظر آید. مجددا مهر و سپاس یکایک شما را ارج می گذارم.
خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار.
برادر شما، ایرج مسجدی
سفیر جمهوری اسلامی ایران

پربیننده ترین خبرها