در خواست فلسطین از جامعه جهانی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی

در خواست فلسطین از جامعه جهانی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 20:02

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا به طور جدی و فوری برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس تلاش کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای که امروز در خبرگزاری وفا منتشر شد، اعلام کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل اعمال نژادپرستانه خود را علیه فلسطینی‌ها از طریق محدودیت‌هایی که هر روزه بر زندگی آنها اعمال می‌کند، تشدید کرده است تا امکان حرکت آزادانه آنان در سرزمین خود را برای زیارت بیت المقدس اشغالی و اقامه نماز در مسجد الاقصی و دیگر مکان های مقدس سلب کند.
وزارت امور خارجه فلسطین خاطرنشان کرد که اسرائیل با اشغال شهرها، روستاها و ایجاد اردوگاه‌ها، فلسطین را به زندان تبدیل کرده و خروج و ورود ساکنان به آنها را از طریق دروازه‌های آهنی، پست‌های بازرسی و برج‌های نظامی به ویژه در چارچوب محاصره ناعادلانه باریکه غزه از یک سو و کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی از سوی دیگر کنترل می کند.
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان تاکید کرده است که این گونه اقدام های تجاوزکارانه اشغالگران، فلسطینی ها را از ادامه مبارزه برای دست یابی به حقوق مشروع ملی خود باز نخواهد داشت.
نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون با تشدید جنایت های خود و یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت مکان های مقدس فلسطینان و مسلمانان صدها نفر را شهید، زخمی و بازداشت کردند.
گروه های مقاومت فلسطین در هشدار به صهیونیست ها تاکید کرده اند که مسجدالاقصی و قدس خط قرمز آنها است و به جنایت های اشغالگران پاسخ درخور خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها