تاکید ایران بر اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با صهیونیستها

تاکید ایران بر اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با صهیونیستها
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 00:09

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به خصوص سازمان همکاری اسلامی خواست که اقدام فوری برای مقابله با تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت دهند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در مراسم روز جهانی قدس که به صورت برخط و به زبان انگلیسی برگزار شد، طی سخنانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و به خصوص سازمان همکاری اسلامی خواست که اقدام فوری برای مقابله با جنایات این رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره)، یاد عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی و عباس الموسوی و شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به شکست طرح معامله قرن خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال جبران این شکست در عادی سازی روابط خود با برخی کشورهاست.

امیرعبداللهیان به طرح سیاسی و دموکراتیک پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع فلسطین که نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد ثبت شده مبتنی بر پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم (همه پرسی) با حضور ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و تمام آوارگان اشاره کرد که یک دهه پیش از سوی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری مطرح شد، اشاره کرد.

وی توضیح داد:‌ براساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی ­الاصل قادر خواهند بود از طریق رفراندوم نوع نظام قانونی حاکم بر سرنوشت خود را انتخاب کنند.

وزیر خارجه بیان کرد: مقاومت امروز در بهترین شرایط خود قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها