خبرنگار العالم: دمشق فلسطين را در دل خود جای داده است

جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 15:01

خبرنگار شبکه العالم از حرکت گسترده مردم سوریه به سمت بازار الحمیدیه در دمشق پایتخت این کشور برای مشارکت در راهپیمایی مرکزی به طرف مسجد جامع کبیر برای بزرگداشت روز جهانی قدس خبر داد.

العالم _ قدس

خبرنگار شبکه العالم در دمشق در گفتگوی مستقیم با این شبکه برای پوشش فعالیت های بزرگداشت روز جهانی قدس گفت فلسطینیان ساکن اردوگاه ها همراه با شمار زیادی از طرفداران احزاب سیاسی سوریه و نیز جمعیت زیادی از مردم این کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت دارند.

وی افزود خیابان های دمشق با پرچم های فلسطین و پلاکاردهای روز جهانی قدس و شعار سال یعنی «قدس محور اصلی است»، آراسته شده اند. در همین حال تدابیر امنیتی برای حمایت از جمعیت گسترده مردمی در نظر گرفته شده است. همزمان چند کادر پزشکی و نیروهای امدادی نیز در مسیر راهپیمایی حضور دارند. گروه های مقاومت نیز برای برقراری آرامش در این روز برای جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی بسیج شده اند.

خبرنگار العالم تصریح کرد دولت سوریه از همه خطیبان مساجد خواسته است امروز جمعه از روز جهانی قدس و از اهمیت مشارکت در فعالیت های گرامی داشت این روز و نیز موفقیت هایی که محور مقاومت رقم زده است، سخن بگویند.

ابومجاهد نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت کمیته ای برای آماده سازی راهپیمایی روز جهانی قدس تشکیل شده که همه تدابیر لازم را برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی از قبل اندیشیده است.

ابومجاهد با اشاره به اینکه آنگاه که امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد، این روز جهانی شد، افزود همه گروه های مقاومت و مردم سوریه در این راهپیمایی شرکت می کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه گفت روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار می شود که تجاوزات دشمن صهیونیست به مسجد الاقصی ادامه دارد.

وی تاکید کرد ملت فلسطین همچنان به دفاع از مسجد الاقصی ادامه خواهد داد و محور مقاومت علاوه بر حمایت از مردم فلسطین، پشتوانه آنان و پشتوانه مقاومت فلسطین و همه مستضعفان در سراسر جهان خواهد بود و این دلیلی است که این محور پشتوانه حقیقی ملت فلسطین، نخستین قبله و سومین حرم شریف است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها