روسیه: کارخانه موشک‌سازی در کی‌یف را هدف قرار دادیم

روسیه: کارخانه موشک‌سازی در کی‌یف را هدف قرار دادیم
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 15:10

وزارت دفاع روسیه در توضیح انفجارهای دیشب کی‌یف اعلام کرد یک کارخانه تولید موشک را هدف قرار داده است.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، یک کارخانه تولید موشک را در کی‌یف هدف قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:‌ « تسلیحات هوایی، دوربرد و با دقت بالای نیروهای هوافضای روسیه یک ساختمان تولید راکت‌ و صنایع فضایی "آرتم" در کی‌یف را هدف قرار دادند».

به گفته این وزارتخانه، نیروی هوایی روسیه ۱۱۲ تأسیسات نظانی در اوکراین را در طول شب هدف قرار دادند و یگان‌های موشکی نیز ۱۳ تأسیسات نظامی و ۶ ناحیه تجمع نیروهای اوکراینی را هدف قرار دادند.

صدای انفجارها در حالی شب گذشته در کی‌یف شنیده شدند که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برای دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در این شهر حضور داشت.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به حملات موشکی روسیه به کی‌یف در این بازه زمانی گفت، «اینجا منطقه جنگی است ولی این اتفاق در نزدیکی ما رخ داد» و گوترش و تیم همراه او را «شوکه کرد».

پنجشنبه شب شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین گفت حملات روسیه، همزمان با سفر گوترش به اوکراین، این شهر را هدف قرار گرفته است. رئیس دفتر زلنسکی گفت حمله روسیه به کی‌یف دلیل دیگری برای این است که ضرورت اخراج روسیه از شورای امنیت را نشان می‌دهد.

«اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین هم گفت: «در حالی که دبیر کل سازمان ملل در حال بازدید از کی‌یف است روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت به این شهر حمله موشکی انجام می‌دهد. این، حمله به امنیت دبیر کل و امنیت دنیا است».

این حمله تقریباً یک ساعت بعد از کنفرانس خبری مشترک ولودیمیر زلنسکی با آنتونیو گوترش انجام شده است. یک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که او و تیمش سالم هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها