نایب رئیس جنبش حماس: درختی که حاج قاسم کاشت در حال بارور شدن است

نایب رئیس جنبش حماس: درختی که حاج قاسم کاشت در حال بارور شدن است
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 15:04

نایب‌رئیس جنبش حماس در نمازجمعه تهران با بیان اینکه حاج قاسم به دلیل وفای به عهدی که داشت، روح بزرگ خود را در راه مقاومت فدا کرد، گفت: ما به روح وی می گوییم که درختی که کاشتید، امروز در حال بارورشدن است.

العالم - فلسطین اشغالی

خلیل الحیه نایب رئیس جنبش حماس ظهر امروز جمعه ٩ اردیبهشت ماه در مراسم روز قدس و پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: من از فلسطین، مسجدالاقصی، قدس، غزه و از بین مجاهدانی که به سمت پیروزی می‌روند، آمده‌ام. آمده‌ایم که روز قدس را با شما برگزار کنیم.

وی ادامه داد: میلیون‌ها نفر امروز در سراسر جهان روز قدس را برگزار می‌کنند تا بگوییم که قدس برای ماست و اشغالگری رو به زوال است.

عضو ارشد جنبش حماس با بیان اینکه قدس، امت را کنار هم گرد می‌آورد، تصریح کرد: هویت قدس برگرفته از قرآن و قلب تپنده آن مسجدالاقصی است. این مسجد قبله اول مسلمانان است. کسانی که به سمت این مسجد می‌روند، بندگان مجاهد خداوند هستند.

وی افزود: میلیون‌ها نفر روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند و ما در قرارگاهی برای آزادی قدس هستیم. نیروی اشغالگر صهیونیستی ترس را به جهان، سرایت داده و بین دشمنان اینگونه القا شده است که دارای قدرت مقابله ناپذیر است، اما ارتش اشغالگر شکست پذیر و نابودشدنی است.

نایب رئیس جنبش حماس با اشاره به پیروزی های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: ما سال گذشته ارتش رژیم صهیونسیتی را در نبرد سیف القدس شکست دادیم. آنان دنبال یهودی کردن قدس بودند که ما جلوی آن ایستادیم و هر روز نقشه‌های آنان را خنثی می‌کنیم. روح شهادت طلبی هر روز در وجود ما بیشتر می‌شود. ملت فلسطین مُصر به پیروزی است.

وی افزود: خون شهدا، راه آزادی قدس را مشخص می‌کند. ترس از آمریکا و اشغالگری پشت سر گذاشته شده است. چرا که می‌دانیم جمهوری اسلامی ایران از ما حمایت می‌کند و پشتیبان ماست.

خلیل الحیه تاکید کرد: حاج قاسم به دلیل وفای به عهدی که داشت، روح بزرگ خود را در این راه فدا کرد. ما به روح وی می گوییم که درختی که کاشتید، امروز در حال بارورشدن است. اشغالگران اسرائیلی تلاش می‌کنند مسلمانان را از مسجدالاقصی دور کنند اما وعده خداوند به پیروزی محقق می‌شود. ما قدس را آزاد خواهیم کرد.

عضو ارشد جنبش حماس گفت: ما به شما از مقاومت مردم فلسطین اطمینان می‌دهیم. اراده راسخ ما پیروزی قدس است. ما اسلحه‌ای داریم که کسی قدرت تسخیر آن را ندارد. از دشمنان و اشغالگران هراس نداریم.

وی ادامه داد: فلسطین، غزه و مسجدالاقصی اشغالگران را فرامی‌خوانند و به آنان می‌گویند که اختلافات خود را کنار بگذارید تا قطب نمای ما به سمت قدس تنظیم شود.

این عضو ارشد مقاومت فلسطین تصریح کرد: هیچ دوستی با دشمنان، اشغالگران، قاتلان و متجاوزان نداریم. اشغالگران باید هراس داشته باشند، باید عرصه را برای آنان تنگ کرده و آنان را در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی شکست بدهیم.

وی در پایان گفت: باید از پیش روی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری کنیم. پیروزی یاور و قدس موعد ماست. نماز در مسجد الاقصی وعده پیامبر (ص) است که محقق خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها