چرا اشغالگران از جهانی بودن روز قدس هراس دارند؟

چرا اشغالگران از جهانی بودن روز قدس هراس دارند؟
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 16:46

مردم فلسطین و آزادگان جهان در شماری از پایتخت‌های عربی، اسلامی و خارجی روز جهانی قدس را که توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ايران در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان نام‌گذاری شده را گرامی داشتند.

العالم نظرکده

کارشناسان روابط بین الملل اعلام کردند، قانونی وجود دارد که می گوید سطح دشمن شما ،سطح شما و سطح هدفی را که برای خود مشخص کرده‌اید، تعیین می‌کند.

این کارشناسان می‌گویند که برخی احزاب و نظام ها ابزار محدودی دارند که محدود به محکوم کردن حکومت آنهاست و چهل سال پیش هدف ایران، آزادسازی بیت المقدس بود.

کارشناسان روابط بین الملل تاکید کردند که نیروها و سازمان های آزادیبخش منطقه، توانایی واقعی برای دفاع از آرمان فلسطین را دارند و این همان چیزی است که اشغالگران را نگران می کند.

آنها افزودند: سازمان های آزادی بخش و ملت‌های منطقه هدف مشخصی را دنبال می‌کنند که همان آزادسازی بیت‌المقدس از چنگ اشغالگران است و بدون شک پیروزی قطعی است.

کارشناسان با اشاره به اینکه همه باید روز جهانی قدس را به رسمیت بشناسند، چه از نظر موضع گیری در برابر فلسطین با ایران یا علیه ایران باشند افزودند: ایران به دلایل عقاید عمیق ایدئولوژیک بر حمایت از آرمان فلسطین پافشاری می کند.

در همین رابط، فعالان سیاسی فلسطین می‌گویند که تحولات جدید موید این است که مردم فلسطین در آخرین مراحل مبارزه با اشغالگری و استعمار جهانی قرار دارند و مردم فلسطین به پیروزی نزدیک شده اند.

فعالان سیاسی فلسطینی همچنین با تاکید بر اینکه رژیم های شکست خورده عربی نقشه و تاریخ فلسطین را وارونه می خوانند، افزودند: این واقعیت نتیجه موضع این رژیم های وابسته به رژیم استعماری به رهبری آمریکاست.

برخی فعالان سیاسی فلسطینی خاطرنشان کردند: مردم فلسطین در قدس اشغالی با اشغالگران و استعمارگران درگیر هستند و می دانند که مردم کشورهای عربی و اسلامی در کنار آنها هستند و جمهوری اسلامی از بدو تأسیس تاکنون در کنار آنها بوده است.

رهبران مقاومت فلسطین نیز در این باره گفتند که اشغالگری اسرائیل امروزبا یک بحران روبرو ست زیرا ساختار امنیتی آن روز به روز در حال فروپاشی است و در وضعیت شکنندگی واقعی به سر می برد.

رهبران مقاومت اعلام کردند که ماهیت درگیری با صهیونیست ها که تاریخ درگیری آن بیش از هفتاد و دو سال در برابر نقطه ی عطفی قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها