آسوشیتدپرس: مردم سراسر ایران، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند

آسوشیتدپرس: مردم سراسر ایران، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 15:37

خبرگزاری آمریکایی ضمن اشاره به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران پس از دو سال، گزارش داد، شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

العالم - آمریکا

«آسوشیتدپرس» در گزارشی به بازتاب راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران پرداخت.

این خبرگزاری گزارش داد ایرانی‌‌ها در راهپیمایی‌های روز جمعه در پایتخت تهران به مناسبت روز قدس که ایران می‌گوید فرصتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان است، شرکت کردند. آسوشیتد پرس افزود این اولین بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بود که این راهپیمایی‌ها برگزار می‌شد.

در ادامه بازتاب این خبرگزاری آمریکایی آمده است: ایران از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ خود به رهبری مرحوم آیت‌الله روح‌الله خمینی، این روز، آخرین جمعه ماه رمضان را گرامی می‌دارد. شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند؛ شعارهایی که از زمان انقلاب ایران در راهپیمایی‌های گسترده هم در ایران به سنت تبدیل شده است. ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از حماس و حزب‌الله، گروه‌های شبه‌نظامی مخالف آن حمایت می‌کند. اسرائیل ایران را دشمن اصلی خود در خاورمیانه می‌داند.

این گزارش می‌افزاید: راهپیمایی‌ها همگی به سمت دانشگاه تهران بود، جایی که مراسم در نماز ظهر جمعه به پایان رسید. راهپیمایی‌های مشابهی در سایر شهرها و شهرستان‌های ایران نیز برگزار شد. بسیاری از مقامات بلندپایه ایران از جمله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و ژنرال محمد سلامی فرمانده سپاه قدرتمند پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی تهران شرکت کردند.

گفتنی است امروز (نهم اردیبهشت) مردم سراسر ایران پس از دو سال چشم‌انتظاری، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» ، حمایت خود از مردم فلسطین و نفرت و انزجار خود نسبت به رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها