درگیری دوباره صهیونیست‌ها با فلسطینیان در جنوب نابلس

درگیری دوباره صهیونیست‌ها با فلسطینیان در جنوب نابلس
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 16:58

مرکز اطلاع رسانی فلسطین از وقوع درگیری میان نیروهای اشغالگر صهیونیست و فلسطینیان در جنوب نابلس خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

این مرکز روز جمعه از وقوع درگیری میان نیروهای اشغالگر صهیونیستی و فلسطینیان در اطراف «جبل صبیح» در شهرک «بیتا» واقع در جنوب نابلس و شهرک «کفر قدوم» واقع در شرق «قلقیلیه» خبر داد. گزارشی تاکنون از تعداد زخمی های احتمالی این درگیری اعلام نشده است.

یکشنبه گذشته نیز شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در روستایی واقع در جنوب نابلس حمله و نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان تیراندازی و گاز اشک آور و بمب‌های صوتی پرتاب کردند. همچنین نظامیان صهیونیستی در یورش به شهرک سلوان واقع در جنوب قدس اشغالی ۲ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

با آغاز ماه مبارک رمضان حملات نظامیان صهیونیستی به مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است. نیروهای مقاومت فلسطین بارها هشدار دادند که در صورت ادامه یافتن این حملات به آن پاسخ خواهند داد.

نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت تاکنون بارها شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی خوانده و خواستار توقف آن شده‌اند، مساله‌ای که همواره با دهن کجی صهیونیست‌ها رو به رو شده است.

شورای امنیت اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی دانسته و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری تاکید کرد.

با این حال، رژیم صهیونیستی نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه با بی‌اعتنایی کامل به قطعنامه‌های بین‌المللی و درخواست‌های مکرر جامعه جهانی، همچنان در حال مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک‌سازی در آن برای اشغالگران صهیونیست است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها