روز قدس؛ پیام درهم پیچیده شدن طومار ائتلاف حکام عربی ـ صهیونیستی

روز قدس؛ پیام درهم پیچیده شدن طومار ائتلاف حکام عربی ـ صهیونیستی
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 15:02

کارشناسان و ناظران معتقدند روز جهانی قدس و محور مقاومت بقای ائتلاف حکام عربی ـ صهیونیستی که ائتلاف ضعفاست، را تهدید می‌کند.

العالم- نظرکده

کارشناسان روابط بین‌الملل می‌گویند آمریکا شکنندگی و ضعف رژیم صهیونیستی را درک کرده و لذا خواستار همبستگی حکام عربی با صهیونیست‌ها شده است.

این کارشناسان، ائتلاف عربی- صهیونیستی را ائتلافی ضعیف خوانده و تأکید می‌کنند اسرائیل قادر به دفاع از هیچ رژیمی نیست.

کارشناسان سیاسی با اشاره به همزمانی عملیات استشهادی الخضیره با نشست "النقب"- نشست چهار کشور عربی و اسرائیل-، تأکید می‌کنند که عادی‌سازی هرگز نمی‌تواند مقاومت را به چالش بکشد و یا باعث حمایت اسرائیل از رژیمی عربی شود.

کارشناسان سیاسی تصریح می‌کنند رژیم‌های سازشکار نماینده ملت‌های اسلامی نیستند و این ملت‌ها هستند که واقعیات را ترسیم می‌کنند و آینده را می‌سازند.

رهبران جهاد اسلامی نیز معتقدند که راهپیمایی‌های روز جهانی قدس باعث شده اسرائیلی‌ها گلدا مایر، نخست‌وزیر اسبق‌شان را مورد لعن و نفرین قرار دهند.

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در این‌باره تصریح کرد، زمانی‌که مسجدالاقصی را به آتش کشیدند گلدا مایر گفت از ترس خیزش عرب‌ها برای یاری مسجدالاقصی من نخوابیده‌ام. ولی زمانی‌که هیچ‌کسی برای حمایت از مسجدالاقصی نیامد او متعجب شد و به خوابی عمیق فرو رفت.

این رهبر جهاد اسلامی افزود پس از سال 2012، زمانی‌که مقاومت تل‌آویو را هدف قرار داد صهیونیست‌‎ها مایر را لعن کردند و گفتند تو به ما قول داده بودی که سالخوردگان فلسطینی می‌میرند و کودکان نیز( ماجرای آتش زدن مسجدالاقصی را) فراموش می‌کنند.

او تأکید کرد که راهپیمایی روز جهانی قدس باعث شده که صهیونیست‌ها بار دیگر گلدا مایر را مورد لعنت قرار دهند؛ زیرا شرط‌بندی آنها برای فراموشی ملت فلسطین شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها