وزیر پیشین تونس: الغنوشی مخالف فرصت دادن به رهبران جوان و نیروهای شایسته تونس است

وزیر پیشین تونس: الغنوشی مخالف فرصت دادن به رهبران جوان و نیروهای شایسته تونس است
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 21:13

عماد الحمامي از رهبران جنبش النهضه تونس گفت دیدگاه هایش به توقف عضویتش در جنبش النهضه منجر شد

العالم _ تونس

عماد الحمامي از رهبران جنبش النهضه تونس و وزیر پیشین این کشور در مصاحبه با برنامه شبکه العالم با اعلام اینکه جنبش النهضه هیچ آینده ای در تونس ندارد، به اختلافات فراوانی که بین او و راشد الغنوشی رئیس این جنبش روی داده است، اشاره کرد و گفت دیدگاه هایش به توقف عضویتش در جنبش النهضه منجر شد.

الحمامی تصریح کرد: الغنوشی تصمیم گرفت که تا آخر عمر رئیس جنبش النهضه باقی بماند و با اساسنامه و قوانین اصلی این جنبش مخالفت کند. الغنوشی همچنین با این موضوع که رهبری النهضه تغییر کند، مخالفت کرد. این مسائل نشان می دهد که الغنوشی قصد دارد همچنان قدرت را در اختیار خود نگه دارد. الغنوشی در همین حال گروهی بسته از افرادی را دور خود جمع کرد که نه طرفدار جنبش النهضه و نه طرفدار تونس و نه طرفدار منافع ملی بودند بلکه طرفدار خود راشد الغنوشی بودند.

این وزیر پیشین تونس گفت این عوامل وی و همچنین شماری از دیگر رهبران النهضه را واداشت که از سال ها پیش داخل جنبش النهضه جریان مخالفی با سیاست های این جنبش و نوع عملکرد راشد الغنوشی شکل بگیرد.

الحمامی توضیح داد این جریان مخالف بیش از حد لزوم وقت صرف کرد تا اختلافات و درگیری ها داخل سازمان های جنبش النهضه را مدیریت کند با این حال پس از این مدت به این نتیجه قطعی رسید که راشد الغنوشی مخالف این است که به رهبران جوان و نیروهای شایسته کشور فرصت دهد، نیروهایی که تلاش کردند به نام جنبش النهضه در دولت به مردم تونس خدمت کنند.

عضو پیشین جنبش النهضه گفت وی این جریان مخالف را به بیرون این جنبش برد و ادامه اختلافات باعث شد تصمیم به توقف عضویت خود در جنبش النهضه بگیرد.

عماد الحمامی تاکید کرد که در جهت منافع ملی و در راستای خط اصلاحات از جنبش النهضه کناره گیری کرده است، خط اصلاحاتی که به گفته وی، قیس سعید رئیس جمهور در راستای آن حرکت می کند و در پی پیروزی تونس و منافع مردم تونس است.

این رهبر پیشین جنبش النهضه گفت رئیس جنبش النهضه گرایش ها، محاسبات و مسائل شخصی خود را دارد و در همین حال مشخص نیست که آیا این امور به نفع تونس هست یا نیست یا اینکه این مسائل براساس صف بندی های نیروهایی است که بیرون از تونس هستند.

الحمامی با اشاره به سابقه فعالیت هایش گفت: وابستگی من به جنبش النهضه و فعالیت هایم داخل این جنبش با هدف خدمت به تونس بوده است با این حال هنگامی که جنبش النهضه از منافع تونس دور شد، من تصمیم گرفتم در جهت منافع کشور حرکت کنم و امروزه بر این باورم که تصمیم به توقف عضویتم در جنبش النهضه دست کم در خط اصلاح ساختاری است که قیس سعید رئیس جمهور آن را دنبال می کند.

این وزیر پیشین تونس افزود: اختلافات من با رئیس جنبش النهضه از ابتدای ماه آوریل سال 2020 آغاز شد و من آن را در ماه سپتامبر به طور رسمی اعلام کرد، هنگامی که 100 نفر از رهبران جنبش عریضه ای نوشتند و در آن خواستار قطع روابط با رئیس جنبش تا آخر عمر شدند. آنان در این عریضه همچنین خواستار برگزاری فوری یازدهمین کنگره جنبش شدند.

الحمامی تصریح کرد: اختلافات من با راشد الغنوشی و با سیاست هایی که بر سازمان جنبش النهضه تحمیل می کرد، یک سال و نیم ادامه داشت یعنی پیش از آنکه رئیس جمهور اجرای فصل 80 قانون اساسی را اعلام کند.

الحمامی در همین حال این موضوع را رد کرد که کناره گیری وی از جنبش النهضه موجب شده است که وی برای پیاده شدن از قطار این جنبش عجله کند و در صف رئیس جمهور قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها