غرق شش کودک در رود فرات عراق، حال و هوای عید را از فلوجه ربود

غرق شش کودک در رود فرات عراق، حال و هوای عید را از فلوجه ربود
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 19:03

رودخانه فرات عراق ۶ کودک را بلعید و حال و هوای عید سعید فطر را از شهر فلوجه در استان الانبار (۶۰ کیلومتری غرب بغداد) ربود.

العالم - عراق

نهادهای دینی اهل سنت در عراق دیروز دوشنبه را مصادف با اول شوال و عید فطر اعلام کرده بودند اما غرق شدن شش کودک در رودخانه فرات در جنوب فلوجه باعث شد تا حال و هوای حزن و اندوه بر این شهر سنی نشین سایه افکند.

براساس گزارش رسانه های عراق، بر اثر سقوط یک دختر در رودخانه فرات، تعدادی از کودکان که در حال بازی در کنار رودخانه بودند، برای نجات دختربچه تلاش کردند اما در نهایت هر شش کودک در این حادثه اسفناک، غرق شدند.

دختر بچه به همراه دو تن از برادرانش و سه کودک دیگر در این حادثه، در آب رودخانه فرات غرق شدند، امری که حال و هوای غم و اندوه را بر شهر فلوجه در ایام عید تحمیل کرد.

نایب رییس پارلمان عراق امروز سه شنبه به مناسبت غرق شدن این شش کودک، بیانیه تعزیت صادر کرد.

«شاخوان عبدالله احمد» از یگان های گشت رودخانه ای وزارت کشور خواست که تلاش بیشتری برای نظارت بر رودخانه ها و کانال های آبی و دریاچه ها داشته باشند.

در ایام عید، اکثر مردم به نزدیک دریاچه ها و رودخانه های دجله و فرات برای گذران اوقات فراغت می روند و معمولا حوادثی از این دست اتفاق می افتد.

یکی از حوادث غرق شدن غمناک در اعیاد، مربوط به ۲۱ مارس ۲۰۱۹ در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق است که طی آن براثر واژگون شدن یک قایق سیاحتی در دریاچه ای، ۱۲۰ نفر اعم از زنان و کودکان و مردان، غرق شدند و جان باختند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها