امیرعبداللهیان: آمریکا در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد

امیرعبداللهیان: آمریکا در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 19:23

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرلندی گفت: دولت آمریکا ضمن اصلاح رفتار غیرقانونی ترامپ، در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد. ما ضمن توجه به خطوط قرمز خود، مسیر دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می‌دهیم.

العالم - ایران

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند امروز (سه شنبه) ضمن مروری بر موضوعات دوجانبه، بر ضرورت پیگیری روند توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه، همچنین تداوم رایزنی و مشورت با یکدیگر تاکید کردند.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مسائل دوجانبه ، بین المللی و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایرلند افزایش تنش های بین المللی را در نتیجه جنگ در اوکراین نگران کننده خواند.

کاوونی ابتکارات سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در مسیر مذاکرات را قابل تحسین خواند و بر ضرورت دستیابی به یک توافق خوب که بتواند تامین کننده خواسته های ایران و همه طرف های مذاکره کننده در وین باشد، تاکید کرد.

سایمون کاونی افزود: کشورش برای کاهش تنش های بین المللی و به خصوص رسیدن به توافق هسته ای از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران اوکراین گفت: تاکنون دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین به همتای روس خود بوده ام. ما مخالف جنگ و آوارگی انسان ها در اوکراین، یمن، فلسطین ، افغانستان و سایر مناطق جهان هستیم و معتقدیم برای تحقق صلح و امنیت پایدار باید در مسیر راه حل های سیاسی گام برداشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه ایرلند به تهران و ضمن تشکر از تلاش های سازنده او گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ابتکارات سیاسی ، وجود اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را در مذاکرات لغو تحریم ها بارها در عمل نشان داده است .

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اکنون این طرف آمریکایی است که باید با رویکردی واقع بینانه، به اصلاح رفتار غیرقانونی ترامپ مبادرت ورزد و در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد و ما ضمن توجه به خطوط قرمز خود، مسیر دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می دهیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها