زلال قرآن (705):

انبیاء و اولیاء الهی چه حقوقی به گردن انسان ها دارند؟

انبیاء و اولیاء الهی چه حقوقی به گردن انسان ها دارند؟
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 17:32

العالم - زلال قرآن

1– آیه 107 سوره مبارکه انبیاء:
« وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ»
ترجمه: (و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی).

2– آیه 151 سوره مبارکه بقره:
« كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولًا مِّنكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ»

ترجمه: (چنانکه در میان شما رسولی از خودتان فرستادیم که آیات ما را برای شما تلاوت می‌کند و نفوس شما را (از پلیدی جهل) پاک و منزّه می‌ گرداند و به شما تعلیم کتاب و حکمت می‌دهد و آنچه را نمی‌دانید به شما می‌آموزد).

3– آیه 59 سوره مبارکه نساء:
« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا»

ترجمه: (ای اهل ایمان، فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) که از خود شما هستند اطاعت کنید، پس اگر در چیزی کار به نزاع کشد آن را به حکم خدا و رسول بازگردانید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید. این کار برای شما بهتر و خوش‌ عاقبت‌ تر خواهد بود).

رسول الله (ص) که رحمة للعالمین است و اولی الامر او (ائمه معصومین) (ع)، که بواسطه آیات نازل شده از جانب خداوند رحمان امکان تعلیم و تربیت و حکمت آموزی و تزکیه نفس، و وصول به سعادت حقیقی را برای همگان فراهم نموده اند بعد از حضرت حق سبحانه و تعالی بزرگترین حقوق را بر ذِمه ما دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها