پایان تبلیغات انتخاباتی در لبنان

پایان تبلیغات انتخاباتی در لبنان
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 17:25

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان، بازار هشتگ های انتخاباتی بسیار داغ است و در این میان هشتگ های «لبنان ما هستیم» «حمایت می کنیم و می سازیم» «انتخابات پارلمانی» «نه به تحریم» «انتخابات 2022» و «رأی دادن آری» بیش از همه ترند شده اند.

العالم _ لبنان

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان، فضای مجازی و پایگاه‌های اجتماعی در اینترنت بیش از پیش بر شور و شوق انتخاباتی افزوده است.

هر چه به آغاز برگزاری انتخابات نزدیک تر می شویم، رقابت بین نیروها و جریان های سیاسی در لبنان آشکارتر و بیشتر می شود.

این در حالی است که بسیاری از مردم لبنان انتخابات پارلمانی 15 ماه می را فرصتی برای تغییر می دانند، انتخاباتی که 718 نامزد برای کسب 128 کرسی پارلمان با هم رقابت می کنند.

در این حال بنابر اعلام هیئت ناظر بر انتخابات لبنان، تبلیغات انتخاباتی طبق ماده 78 قانون انتخابات، یک روز قبل از برگزاری انتخابات تا بسته شدن حوزه های رأی گیری ممنوع خواهد بود. این هیئت از همه رسانه ها و نیز از همه نامزدها و نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی خواسته است به زمان توقف تبلیغات انتخاباتی پایبند باشند.

در همین حال بسام مولوی وزیر کشور لبنان با اشاره به افزایش قابل توجه فهرست های انتخاباتی این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات سال 2018 اعلام کرد شمار فهرست های انتخاباتی به 103 فهرست رسیده است. این در حالی است که شمار فهرست های انتخاباتی در سال 2018 فقط 77 فهرست بود.

انتخابات پارلمانی در لبنان هر چهار سال یک بار طبق توافق طائف در سال 1989 و براساس توزیع مساوی 128 کرسی بین مسلمانان و مسیحیان در سراسر کشور برگزار می شود.

توزیع 128 کرسی به این ترتیب است: 28 کرسی برای اهل سنت، 28 کرسی برای شیعیان، 8 کرسی برای دروزی ها، 34 کرسی برای مارونی ها، 14 کرسی برای ارتودوكس، 8 کرسی برای كاتوليک ها، 5 کرسی برای ارامنه، دو کرسی برای علوی ها و یک کرسی برای اقليت های مسيحي.

برخی از پیام های مهم در پایگاه های اجتماعی به این شرح است:

جمعيت «(لادی - LADE)» که مخفف جمعیت لبنانی دموکراتیک است، در توئیتی نوشت: توقف تبلیغات انتخاباتی از صبح روز پنجشنبه تا بامداد روز دوشنبه، زمان بسته شدن حوزه رأی گیری در لوس آنجلس.

حساب «اللبناني (علي - alia)» نوشت: گزینه ما حزب الله است. حزب الله حامی ما است، شهدای زیادی داده است، از وجب به وجب خاک لبنان محافظت کرده است، هر گلوله ای که در اختیار دارد، به قلب اسرائیل نشانه رفته است. حزب «القوات اللبنانيه» جنایتکار و مزدور است، جنایت سمير جعجع در ریختن خون بیگناهان از یاد نرفته است.

پربیننده ترین خبرها