ترامپ خواستار حمله موشکی به مکزیک و مخفی نگاه داشتن آن شده بود

ترامپ خواستار حمله موشکی به مکزیک و مخفی نگاه داشتن آن شده بود
جمعه 16 ارديبهشت 1401 - 08:48

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یکی از وزیران دفاعش درباره امکان حمله موشکی به مکزیک پرسیده بود و بر این باور بوده که چنین حمله‌ای را می‌توان مخفی نگاه داشت.

العالم - امریکا
«مارک اسپر»، یکی از وزیران دفاع آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» در کتاب خاطراتش که قرار است به زودی چاپ شود نوشته که ترامپ از او درباره امکان شلیک موشک به مکزیک برای «نابود کردن آزمایشگاه‌های مواد مخدر» پرسیده بود و معتقد بود که آمریکا می‌‌تواند انجام چنین حمله‌ای به همسایه جنوبی خودش را محرمانه نگاه دارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته مارک اسپر در کتاب جدیدش به نام «سوگند مقدس» از بحث در این خصوص با ترامپ در دوران حضورش در آن دولت به عنوان یکی از لحظاتی یاد کرده که تقریباً هیچ حرفی برای گفتن در برابر اظهارات چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا نداشته است.

مایک اسپر که آخرین وزیر دفاع دولت ترامپ بود در این کتاب به نگرانی‌هایش درباره امکان سوءاستفاده ترامپ از ارتش در روز انتخابات در نوامبر ۲۰۲۰ هم اشاره کرده و نوشته به زیردستانش هشدار داده بود برای دریافت چنین درخواست‌های نامعمولی از کاخ سفید آماده باشند.

اسپر درباره کتاب «سوگند مقدس» که حاوی شرح‌نگاری‌های پیشترگفته‌نشده از یکی از عجیب‌ترین دوران ریاست‌جمهوری آمریکا است گفته است: «احساسم این بود که دارم برای تاریخ و مردم آمریکا می‌نویسم.»

مارک اسپر که توسط ترامپ اخراج شد در بخش دیگری از این کتاب به رفتارهای ترامپ بعد از اعتراضات به قتل جورج فلوید هم پرداخته و نوشته که او با مشاهده جمعیت معترضان پرسیده است: « چرا نمی‌توانید به آنها شلیک کنید؟ فقط به پاهایشان شلیک کنید».

فارس

پربیننده ترین خبرها