تهدیدات تکراری علیه یحیی السنوار؛ اشغالگران با آتش بازی می کنند!

تهدیدات تکراری علیه یحیی السنوار؛ اشغالگران با آتش بازی می کنند!
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 19:54

تهدیدات تکراری صهیونیست‌ها برای ترور یحیی السنوار در سایه تشدید عملیات‌های استشهادی فلسطینیان در مناطق مختلف بیانگر عمق حالت آشفتگی و سردرگمی اشغالگران است.

العالم كشكول

فلسطینی‌ها بار دیگر در «عملیات العاد» امنیت صهیونیست‌ها را تهدید کردند این عملیات پس از اقدامات اشغالگران نسبت به مسجدالاقصی و لشکرکشی در این مکان مقدس رخ داده است، عملیات العاد در نزدیکی تل آویو صورت گرفت و 3 صهیونیست در آن به قتل رسیدند و تعدادی دیگر مجروح شدند.

این عملیات سخنرانی یحیی السنوار رهبر حماس در غزه را دوباره در محور توجه قرار داد، او در سخنرانی خود در غزه از فلسطینیان کرانه باختری و مناطق عربی رژیم صهیونیستی خواستار حملات با سلاح گرم - و در صورت عدم امکان سلاح سرد - در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به مسجد الاقصی شده بود.

برخی نمایندگان و مقامات پیشین و روزنامه‌نگاران اسرائیلی علناً خواستار ترور السنوار شدند و او را مسئول حمله شامگاه جمعه العاد در نزدیکی تل‌آویو ‌دانستند.

شهر خان یونس در جنوب نوار غزه پس از تحرکات اسرائیلی‌ها برای ترور یحیی السنوار رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه، شاهد تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از این رهبر جنبش مقاومت اسلامی بود.

راهپیمایی با حضور توده ها و رهبران گروههای فلسطینی تا خانه السنوار برگزار شد و تظاهرکنندگان از حمایت گردان های القسام از رهبران مقاومت فلسطین تمجید کرده و شعارهایی در حمایت از السنوار و رهبران مقاومت سر دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین، رژیم اشغالگر را در صورت ادامه سیاست‌های خود در قبال شهر بیت‌المقدس و مسجد الاقصی، به عملیات‌های مسلحانه بیش‌تر تهدید کردند و رژیم را نسبت به ترور فرماندهان گروههای مقاومت تهدید کردند این در حالی است که درخواست هایی برای کشتن آنان پس از عملیات العاد در تل اویو و کشته شدن سه اسرائیلی،مطرح شد.

جنبش حماس تأکید کرد تهدیدهای رژیم صهیونیستی در ترور یحیی السنوار رهبر جنبش در غزه، "آنها را نمی ترساند."

مشیر المصری رهبر "حماس" گفت: ترور فرماندهان مقاومت توسط اشغالگران بازی با آتش است و خون با خون و بمباران با بمباران مواجه خواهد شد

"خالد البطش"، رهبر جنبش جهاد اسلامی نیز هشدار داد که آسیب رساندن به هر یک از رهبران مقاومت فلسطین در داخل یا خارج، درهای جهنم را به روی اشغالگران باز خواهد کرد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، به مقامات اشغالگر اسرائیل از آسیب رساندن به رهبر جنبش در نوار غزه، یحیی السنوار یا هر یک از رهبران مقاومت هشدار داد.

ابوعبیده گفت: هرگونه آسیب زدن به السنوار واکنش بی سابقه ای را به دنبال خواهد داشت و نبرد شمشیر بیت المقدس در مقایسه با آنچه دشمن شاهد آن خواهد بود، یک رویداد عادی خواهد بود و کسی که السنوار را هدف قرار بدهد فصل فاجعه امیزی در تاریخ رژیم باز خواهد کرد و حماقتی مرتکب خواهد شد که بهای آن خون و ویرانی است.

به نظر می رسد با این تهدیدها و پاسخ قاطع گروههای مقاومت فلسطین، نفرین دهه هشتم و ترس از نابودی رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

ایهود باراک نخست وزیر سابق اسرائیل نگرانی خود را از سقوط قریب الوقوع «اسرائیل» قبل از هشتادمین سالگرد تأسیس، با استناد به «تاریخ یهود مبنی بر اینکه دولت یهود بیش از 80 سال عمر نمی کند مگر در دو دوره استثنایی ،ابراز کرد.

به نظر می‌رسد بسیاری از مقامات اسرائیلی نیز این ترس در وجودشان رخنه کرده است ، زیرا روزنامه عبری «یدیوت آحارونوت» نوشت که ارتش رژیم اشغالگر به نهاد های سیاسی توصیه کرده در این مدت تصمیمی مبنی بر ترور یحیی السنوار صادر نکنند و ستاد کل ارتش معتقد است که به گفته مقامات ارشد امنیتی ، اجرای چنین تصمیمی اکنون درست نیست.

پربیننده ترین خبرها