آتش مقاومت، "ارابه‌های اسرائیل" را خواهد سوزاند

آتش مقاومت،
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 13:38

نیروهای رژیم صهیونیستی، امروز رزمایش "ارابه‌های آتش" که بزرگ‌ترین رزمایش نظامی- در تاریخ این رژیم- محسوب می‌شود، را برگزار کردند.

العالم- کشکول

در رزمایش "ارابه‌های آتش" جنگ در چند جبهه شبیه‌سازی می‌شود. این رزمایش که قرار بود سال گذشته انجام شود ولی به دستور آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر و به دلیل وقوع نبرد "شمشیر قدس" به تعویق افتاد، یک ماه به طول خواهد انجامید.

رسانه‌های این رژیم، روز گذشته اعلام کرده بودند نفتالی بنت، نخست‌وزیر و بنی گانتز، وزیر جنگ در نشستی چهار ساعته اقدامات پیش رو برای مقابله با عملیات فلسطینیان را مورد بررسی قرار دادند تا راهبردهای مقابله با این حملات نیز مشخص شود.

ولی در نشست مذکور اختلاف‌نظرات علنی شد؛ زیرا بنت معتقد است اسرائیل بایستی دست به عملیات نظامی علیه نوار غزه بزند در حالی‌گه گانتز و ارتش و شاباک درصدند عملیاتی تهاجمی علیه کرانه باختری صورت بگیرد.

زمان‌بندی این رزمایش بسیار مشکوک به نظر می‌رسد؛ زیرا درک آن با توجه به شرایط حساس امنیتیِ حاکم بر رژیم صهیونیستی، دشوار است. جوانان فلسطینی در پاسخ به تجاوزهای اسرائیل علیه مسجدالاقصی، دست به عملیات قهرمانانه علیه صهیونیست‌ها می‌زنند امری که بسیاری از ناظران را بر آن داشت تا این احتمال را مطرح کنند که هر لحظه این رزمایش از موقعیت تمرین به موقعیت تهاجمی منتقل شود.

آنچه باعث چنین گمانه‎‌زنی می‌شود تهدیدهای رژیم اسرائیل مبنی بر ترور یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس است قطعا، اگر این تهدید عملی شود گروه‌های مقاومت پاسخی تکان‌دهنده و قاطع خواهند داد لذا این رژیم تلاش می‌کند از طریق این رزمایش، نیروهایش را برای رویارویی با هرگونه واکنش مقاومت غزه و محور مقاومت آماده کند.

همزمان با رزمایش "ارابه‌های آتش"، مقاومت در نوار غزه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

مقاومت در لبنان نیز اعلام کرده که از آمادگی بالایی برخوردار است و گروه‌های جهادی آن، طی هفته‌های گدشنه مانورهای خاموشی را انجام دادند.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هفته گذشته طی سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و هشدار داد: "هنگامی که رزمایش‌های اسرائیل آغاز شود ما در بالاترین سطح آماده خواهیم بود و به هر حماقت یا اشتباهی، سریع و مستقیم پاسخ داده خواهد شد."

بدیهی است که رزمایش "ارابه‌های آتش" اسرائیل با رزمایش‌ها و آماده‌باش‌های کامل جبهه مقاومت همزمان شده است. این وضعیت آماده‌باش باعث می‌شود که رزمندگان مقاومت در هر لحظه نیروها و "ارابه‌های" اشغالگر را که در حال منهدم شدن هستند، رصد کنند.

پربیننده ترین خبرها