انتخابات ریاست‌جمهوری فیلیپین آغاز شد/کشته شدن ۳ پلیس در حمله به یک مرکز رأی گیری در فیلیپین

انتخابات ریاست‌جمهوری فیلیپین آغاز شد/کشته شدن ۳ پلیس در حمله به یک مرکز رأی گیری در فیلیپین
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 14:16

پلیس فییپین اعلام كرد: امروز(دوشنبه) در حالیکه میلیون ها نفر برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به پای صندوق های رأی رفتند، در جریان تیراندازی افراد مسلح در یک حوزه رأی گیری در جنوب فیلیپین، سه تن ار نیروهای امنیتی کشته شدند.

العالم - آسیا

جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین صبح امروز (دوشنبه) آغاز شد؛ انتخاباتی که با احتمال بازگشت غیرقابل تصور خانواده مارکوس آن هم ۳۶ سال پس از سرنگونی در قیام «انقلاب قدرت مردم» همراه خواهد بود.

این دوره از انتخابات فیلیپین «لنی روبردو»، معاون رئیس‌جمهوری فیلیپین را در برابر فردیناند مارکوس جونیور، پسر و همنام دیکتاتوری سابق این کشور قرار می‌دهد که حکومت دو دهه‌ای او با شورش مردم و عقب نشینی تحقیرآمیز خانواده‌اش به تبعید به پایان رسید.

رای‌دهندگان قبل از شروع رای‌گیری در ساعت ۶ صبح به وقت محلی صف‌های طولانی را تشکیل داده‌اند و به دلیل پیش‌گیری‌های لازم درخصوص کووید-۱۹، این مراکز رای‌گیری مدت طولانی‌تری نسبت به روزهای عادی فعالیت خواهند داشت.

طبق این گزارش، پس از آغاز رأی گیری درجزیره مینداناو، حادثه تیراندازی در حوزه رای گیری، اتفاق افتاد.

بنا به گفته پلیس، نگهبان چهارم در این حمله زخمی شده است.

پیش از این حمله، یک انفجار در ساعات پایانی دیروز(یکشنبه) در حوزه انتخابی «داتو اونسای» در جزیره مینداناو رخ داد که منجر به زخمی شدن ۹ تن شد.

گفتنی است که این انتخابات علاوه بر رئیس جمهوری شامل انتخاب معاون رئیس جمهور، نمایندگان، نیمی از سناتورها و ۸۱ فرماندار استان و سایر مقامات نیز میشود و پسر فردیناند مارکوس، دیکتاتور سابق، بیشترین شانس برای پیروزی در آن را دارد.

پربیننده ترین خبرها