مجلس نمایندگان آمریکا بسته 40 میلیارد دلاری کمک به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا بسته 40 میلیارد دلاری کمک به اوکراین را تصویب کرد
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 08:57

بسته جدید تصویب شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، ارزش مالی حمایت واشنگتن از اوکراین را به حدود 54 میلیارد دلار می رساند.

العالم - امریکا
بنابر گزارش آسوشیتدپرس، قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا با تقویت درخواست اولیه جو بایدن، رئیس‌جمهور، قاطعانه بسته کمکی جدید 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کردند.
این بسته با اختلاف 368 به 57 به تصویب رسید و 7 میلیارد دلار بیشتر از درخواست بایدن از آوریل ارائه می کند و این افزایش را به طور مساوی بین برنامه های دفاعی و بشردوستانه تقسیم می کند.
بسته پیشنهادی توسط تمامی دموکرات های رای دهنده و تقریباً 3 از هر 4 جمهوری خواه مورد حمایت قرار گرفت. مناظره مجلس منعکس کننده دیدگاهی بود که به طور گسترده بین هر دو طرف مشترک بود، مبنی بر اینکه ایالات متحده حتی بیشتر از ایستادن در کنار اوکراین در خطر است.
بسته جدید، ارزش مالی حمایت آمریکا از اوکراین را به حدود 54 میلیارد دلار می رساند که شامل 13.6 میلیارد دلار حمایتی است که کنگره در ماه مارس تصویب کرد. بر اساس گزارش ماه ژانویه توسط سرویس تحقیقات غیرحزبی کنگره که مسائل مربوط به قانونگذاران را بررسی می کند، این حدود 6 میلیارد دلار بیشتر از هزینه ای است که ایالات متحده برای تمام کمک های خارجی و نظامی خود در سال 2019 صرف کرد. این مبلغ همچنین حدود 1 درصد از کل بودجه فدرال است.
تصویب این بسته در سنا قطعی به نظر می رسد و اعضای هر دو حزب نیاز به اقدام سریع را تکرار کرده اند. اما مشخص نیست سنا چه زمانی اقدام خواهد کرد و اعمال تغییراتی در سنا امکان پذیر است. میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، اصرار دارد که این بسته به طور محدود بر جنگ متمرکز شود.
این بسته جدید شامل 6 میلیارد دلار برای تسلیح و آموزش نیروهای اوکراینی، 8.7 میلیارد دلار برای بازسازی انبارهای تسلیحات آمریکایی ارسال شده به اوکراین و 3.9 میلیارد دلار برای نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است.
همچنین 8.8 میلیارد دلار حمایت اقتصادی برای اوکراین، 4 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و متحدانش در تامین مالی خرید تسلیحات و تجهیزات و 900 میلیون دلار برای مسکن، آموزش و سایر کمک‌ها برای پناهندگان اوکراینی در ایالات متحده در نظر گرفته شده است.
برای افزایش بخت تصویب این بسته در کنگره، لایحه مجلس نمایندگان پیشنهاد بایدن را برای تسهیل مسیر اقامت دائم قانونی برای افغان‌های واجد شرایطی که پس از خروج آمریکا در تابستان گذشته از آن کشور به ایالات متحده فرار کردند، کنار گذاشت. برخی از جمهوری خواهان در مورد کفایت غربالگری های امنیتی برای متقاضیان ابراز نگرانی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها