خنجر عادی سازی و تحرکات بی مهابای رژیم صهیونیستی در مغرب

خنجر عادی سازی و تحرکات بی مهابای رژیم صهیونیستی در مغرب
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 13:13

به دنبال اقدام برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حالا امارات میزبان "مراسم یادبود" تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به مناسبت روز "استقلال اسرائیل" است و "سالگرد تأسیس اسرائیل" را به این رژیم تبریک گفته و در جشن های آن شرکت و "حملات تروریستی فلسطینی ها" به "اسرائیلی ها" را محکوم می کند. رژیم آل خلیفه در بحرین هم همین کارها را تکرار کرده و مواضع مشابهی اتخاذ می کند. اما میان تمام مواضع و حرکت های عجیب و غریب گروه سازشکاران عرب، حرکت مغرب در سالگرد شکست اعراب و اشغال فلسطین از همه عجیب تر و شاذتر بود.

العالم - کشکول

در مغرب یک فرقه یهودی با همکاری سازمان صهیونیسم جهانی، برای اولین بار به طور علنی مراسم موسوم به "روز استقلال اسرائیل" را در شهر مراکش برگزار کرد. روزنامه صهیونیستی " جروزالم پست" با انتشار خبر این اتفاق نوشت: "یک گروه کوچک یهودی مقیم مراکش نشان داد که وقت آن رسیده است که می توان هر سال مراسم و جشن های اسرائیلی را به طور علنی برگزار کرد و از ثمره توافق های ابراهیم بهره مند شد."

در این مراسم، شرکت کنندگان ترانه های عبری خواندند و در بوق دمیدند و رقصیدند و در کلیسا نماز خواندند و پرچم رژیم صهیونیستی را برافراشتند. "نیریا مایر"، رئیس بخش فعالیت های خارجی صهیونیستی در سازمان صهیونیسم جهانی هم در این مراسم گفت: "چندین دهه است که یهودیان مغرب روز استقلال اسرائیل را به طور علنی جشن نگرفته اند اما امسال با امضای توافق ابراهیم، همه چیز فرق می کند."

نکته جالب توجه این است که این روزنامه "اسرائیلی" اصرار دارد که یهودیان مغربی را "مقیم" توصیف کند تا چنین وانمود کند که یهودیان مغرب، "صهیونیست" و شهروند "اسرائیل" هستند.

تحرکات بی مهابای رژیم صهیونیستی درسایه اقدام برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با این رژیم حالا کار را به جایی رسانده که به "قلدری رژیم صهیونیستی و صهیونیست دانستن یهودیان مغرب" منجر شده است و این موضوع خشم مخالفان سازش را برانگیخته است؛ در همین زمینه یک گروه ملی حمایت از فلسطین - که از چند گروه سیاسی و سندیکایی تشکیل شده است – درباره سازش بیشتر بین مغرب و رژیم صهیونیستی و نقشه های صهیونیست بین الملل علیه دولت، نهادها و جامعه مغرب هشدار داده است.

عزیز هناوی، دبیر کل گروه ملی حمایت از فلسطین در کنفرانس خبری در این باره هشدار داده و به تلاش های قبلی موساد برای ترویج صهیونیسم بین یهودیان مغرب و تبدیل آنها به شهروندان این رژیم در مغرب اشاره کرد.

وی این سئوال را مطرح کرده است که چرا باید پرچم این رژیم در عبادتگاه های یهودی در مغرب نصب شده و یهودیان این کشور "مراسم ها و مناسبت های اسرائیلی" را جشن بگیرند و رئیس دفتر ارتباطات "اسرائیلی" در مغرب با یهودیان این کشور طوری رفتار کند که انگار آنها شهروندان رژیم صهیونیستی در مغرب هستند.

حوادث جاری در مغرب پس از سازش با رژیم صهیونیستی بسیاری از شهروندان این کشور را نگران کرده است و این نگرانی فقط بابت "صهیونیست شدن یهودیان مغرب نیست " بلکه بیشتر به خاطر "نفوذ صهیونیسم به تفکر شهروندان مغرب" و ایجاد گروهی است که به ترویج "تفکرات صرف اسرائیلی" بپردازند تا به این ترتیب آنها را به بهانه همزیستی مسالمت آمیز، از جبهه عربی در برابر رژیم صهیونیستی جدا کرده و هر کسی را که در برابر این جریان بایستد، "افراطی" توصیف کنند.

پربیننده ترین خبرها