آمریکا مدعی شد ایران چندان خواهان پایان درگیری در یمن نیست !

آمریکا مدعی شد ایران چندان خواهان پایان درگیری در یمن نیست !
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 14:25

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن مدعی شد که عربستان سعودی به پایان دادن به درگیری در یمن مصمم است اما ایران عزم کمتری دارد.

العالم _ آمریکا

«تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن گفت: عربستان سعودی درباره پایان دادن به درگیری در یمن و اتکا به تحولات اخیر همانند آتش‌بس و تشکیل شورای ریاستی، تصمیم جدی دارد.

لیندرکینگ افزود: یمن از آغاز درگیری در این کشور در سال ۲۰۱۴، برای نخستین بار با یک فرصت استثنائی برای تحقق صلح مواجه است.

وی همچنین مدعی شد: «به نظر می‌رسد که رفتارهای ایران برای بحرانی کردن درگیری آنگونه که پیش از آتش‌بس بود، تغییری نکرده و این کشور در مقایسه با عربستان عزم کمتری برای پایان مسالمت‌آمیز این درگیری دارد. متأسفانه ایران پیش از آتش‌بس به تشدید درگیری‌ها دامن زد و اکنون نیز هیچ تغییری در رفتارهای آن در قبال یمن دیده نمی‌شود».

لیندرکینگ درباره احتمال درج مجدد نام أنصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی نیز گفت: «ما به دقت رفتار طرف‌ها را زیر نظر داریم اما قطعا تمرکز کنونی ما بر آتش‌بس است و امیدوار هستیم که تا ۲ ژوئن ادامه یابد و پس از آن آمریکا احتمال تمدید آتش‌بس و اتکا به آن را برای تحقق آتش‌بس دائمی بررسی خواهد کرد».

وی همچنین بر اهتمام آمریکا به امنیت عربستان سعودی و دفاع از آن اشاره و تأکید کرد: ۷۰ هزار آمریکایی در عربستان سعودی و ۶۰ هزار نفر نیز در امارات اقامت دارند و این با امنیت آمریکا ارتباط مستقیم دارد چرا که شمار زیادی از آمریکایی‌ها در این دو کشور اقامت دارند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها