ادامه اشغالگری تل‌آویو در کرانه باختری با احداث هزاران واحد مسکونی

ادامه اشغالگری تل‌آویو در کرانه باختری با احداث هزاران واحد مسکونی
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 21:29

شورای عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجوز احداث نزدیک به چهار هزار واحد مسکونی را در کرانه باختری تصویب کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

کمیته فرعی شهرک سازی در شورای عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی با ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرد.

این موافقت پس از موافقت «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرحهای شهرک سازی جدید، اعلام شد که براساس آن، این پروژه جدید شامل احداث سه هزار و ۹۸۸ واحد مسکونی در شهرک های صهیونیستی واقع در کرانه باختری خواهد بود.

با وجود تصویب طرح های بزرگ شهرک سازی، شهرک‌نشینان مدعی هستند که تعداد واحدهای مسکونی که مورد تأیید قرار گرفته، کاهش یافته و ساخت حدود هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهرک ها مطرح نشده است.

دولت آمریکا بارها به ظاهر مخالفت خود را با این طرح‌های شهرک‌سازی اعلام کرده است. توماس نایدس سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی شد که واشنگتن با هرگونه ساخت و ساز در شهرک‌های اسرائیلی مخالف است. این در حالی است که آمریکا هیچ اقدام عملی برای توقف آن انجام نداده است.

تصویب ساخت این شهرک ها پیش از سفر احتمالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی است. رژیم صهیونیستی همچنین در تلاش است در جریان این سفر، سران کشورهای عربی سازشکار از جمله ارادن و مصر را نیز به فلسطین اشغالی دعوت کند تا نشست مشترک برگزار کنند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌های یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های صهیونیست نشین را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو، هر گونه ساخت و ساز اشغال‌گران در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فارس

پربیننده ترین خبرها